Podnik musí proinvestovat veškerý přiměřený zisk. „Letos budeme kupovat tři až čtyři autobusy, ale ještě nejsem rozhodnut o tom, jestli budou plynové,“ doplnil předseda představenstva dopravce Karel Havel. Společnost by podle něj měla vyzkoušet i autobus vyrobený v Číně.

Čínský autobus společnosti Yutong už v Libereckém kraji koupila a nasadila na pravidelnou linku společnost BusLine (dříve ČSAD Semily a ČSAD Jablonec). Podobné autobusy se už dříve objevily na Slovensku, v České republice však byl tento vůz zatím první.

Českolipský dopravce má v Libereckém kraji největší vozový park s pohonem na CNG, firma stlačený zemní plyn používá už 15 let. Letos v březnu se navíc v České Lípě otevřela nová čerpací stanice na CNG společnosti RWE Plynoprojekt, kterou budou autobusy ČSAD Česká Lípa využívat.

Provoz autobusů s pohonem na CNG je cenově výhodnější než u srovnatelných strojů s pohonem na naftu, jejich pořízení ale dopravní firmy přijde dráž. Ministerstvo dopravy navíc jejich nákup přestalo dotovat. Dopravní firmy nyní podle Havla budou s investicemi do nových autobusů čekat, nebo se začnou dívat po jiných vozech, například i z Číny, které by mohly být cenově výhodnější.

A. s. ČSAD Česká Lípa patří mezi největší dopravní firmy v Libereckém kraji. Výnosy podniku se v posledních letech pohybují zhruba kolem 190 milionů korun.