Chůzi lidem zkrátí o více než kilometr. Radnice nejprve usilovala o odkoupení pozemků od drah a soukromého majitele. Nová komunikace by tak lidem, kteří jezdí vlakem výrazně zkrátila cestu do práce, nebo domů. Zároveň by pro ně byla pohodlnější i bezpečnější.

„Práce na cestě k Modusu jsou v plném proudu. Chodník by měl především zvýšit bezpečnost chodců, kteří nyní prochází nebezpečně blízko kolejiště,“ sdělila mluvčí města Kristýna Kńákal Brožová. Jak konstatovala chodník je stavěn tři metry široký, zhruba 220 metrů dlouhý a bude vybudován včetně odvodnění a veřejného osvětlení. Zakázku získala českolipská firma SaM Silnice a mosty a.s., která zvítězila ve výběrovém řízení s nabídkovou cenou 4,5 milionu korun, což je o zhruba půl milionu méně, než byla předpokládaná hodnota veřejné zakázky.

Příprava kultivované cesty vedoucí do čtvrti Dubice začala už před pěti roky při stavbě nového vlakového nádraží. Tehdy si město dodatečně vyjednalo se Správou železniční a dopravní cesty plán postavit schodiště i na konci podchodu. Původně měl totiž podchod pod terminálem končit zdí. Stavba nového nádraží byla dokončena v prosinci 2016 a stála bezmála jednu miliardu korun.