Návrat k formě „pořadových lístků“ tištěných z terminálu v pátek odstartovala pobočka České spořitelny a.s. v České Lípě. Toto řešení odbavení klienta by mělo být rychlejší a přehlednější. Klientům zatím toto řešení nepřipadá jako nejšťastnější.
Hned po ránu se v bance utvořila fronta lidí a většina z nich byla zmatená a nervózní.
„Potřebuji si rychle vyměnit peníze, tohle je opravdu neskutečné, dříve jsem přišel a do pěti minut odcházel. Teď už tu čekám přes čtvrt hodiny,“ rozčiloval se Josef Kroupa.
Pořadové lístky mají zaručit, že nebudete muset obíhat okolo přepážek a hlídat, kde se uvolnilo místo. Neměl by vás také nikdo předběhnout. Někteří lidé mají problém s tím, jaké tlačítko zmáčknout, aby se dostali na přepážku, kterou opravdu potřebují.
Při zavádění této staronové služby jim pomáhá pomocný pracovník, který klientům pomůže a poradí, jak s novým zařízením zacházet. „Nerada vybírám z bankomatu, neumím to, a tak chodím raději na přepážku.
Terminál na pořadové lístky je pro mě velkým překvapením. Moc se mi to nelíbí, myslím, že předtím bylo odbavení rychlejší,“ svěřila se nám Hana Kudrnová.
Stejné odpovědi jsme slyšeli od většiny dotázaných, zbytek ohlasů byl ve většině případů rozpačitý. Vyvolávací zařízení přispívá i k většímu komfortu klientů v pobočce, kdy nemusejí stát ve frontě u přepážky a „hlídat si své místo“, ale mohou pohodlně sledovat číselnou tabuli z křesílek,“ uvedla tisková mluvčí z pražské centrály České spořitelny a.s. Helena Matuszná.
Instalace vyvolávacího zařízení v jiných pobočkách se údajně velmi osvědčila a klienti si ji chválí.