Pneumatiky a tlumiče ale testují řidiči po celém Českolipsku. V Novém Boru se už minulý týden pustili do částečných oprav. Stejně tak v České Lípě, kde speciální metodou silkot spravují výtluky i při nízkých teplotách.

„Díry zmizely z Bulharské, Kozákovy nebo Jáchymovské ulice," uvedla mluvčí českolipské radnice Eva Markgrafová s tím, že v nejbližší době by měla přijít na řadu českolipská část Dubice. Ta doplnila, že pro urychlení oprav látají díry už dva stroje.

Ne všude ale lze zaplnit výmoly silkotem. Neporadí si s tak hlubokými výtluky, jakým se musí řidiči vyhýbat například v Dubici nebo u Obecního lesa. Technologie se nedá použít ani u trhlin o několika metrech čtverečních. Příkladem je Hrnčířská ulice v centru města. Vyhnout se tu dírám je v hustém provozu takřka nemožné. „Oprava bude možná, až se oteplí. Silnice je tak poškozená, že tady lze použít jen klasickou horkou směs, která ve výtluku vydrží," dodala Eva Markgrafová.

Za to, že silnice více než v předchozích letech připomínají ementál, může průběh letošní zimy. Častěji se střídaly hluboké mrazy a následné oteplení na několik stupňů nad nulou. Takové výkyvy se na stavu silnici podepíšou nejvíce. Zateklá voda v prasklinách zmrzne a vozovku potrhá. Uvolňují se ale i podklady.

Někde však obce bojují za opravy silnic roky. Zničení auta riskují už deset let řidiči jedoucí z Polevska na Horní Prysk. Vyšší rychlostí než dvacet kilometrů v hodině se tudy projet nedá. „Loni konečně kraj opravil ty největší výmoly, ale po letošní zimě jsme tam, kde jsme byli," povzdechla si starostka Polevska Martina Rašínová.

A jak to vypadá jinde?

Pošlete nám své tipy na silnice plné děr, hrbolů, výtluků, kde si denně ničíte auta, na e-mail Deníku: ceskolipsky@denik.cz

Které tři si odnesou titul Nejhorší silnice Českolipska?