Hlavními příčinami těchto požárů bývají nejčastěji technické závady, hlavně na elektroinstalaci nebo výfuku. Pokud se za jízdy začne od motoru kouřit, nebo pokud řidič ucítí zápach spáleniny, je nutné okamžitě zastavit. Dále vyndat klíče ze zapalování, obléknout si reflexní vestu a auto co nejrychleji opustit. Pokud s vámi ve voze cestují děti, senioři nebo zvířata, pomozte jim vystoupit a společně zůstaňte v dostatečné vzdálenosti mimo vozovku. Nejlepší je jít za svodidla.

Při zatažené ruční brzdě by se mohlo stát, že lanko shoří a vůz se samovolně rozjede. Hlavně v případě, že byste byli nuceni zastavit v kopci. Proto hasiči radí nechat místo zatažené ruční brzy zařazen rychlostní stupeň. Ve chvíli kdy bude vozidlo odstaveno a vy v bezpečné vzdálenosti, volejte co nejrychleji hasiče. Použít můžete číslo 150 nebo tísňovou linku 112.

Pokud by to situace umožnila, můžete požár hasit hasicím přístrojem. Je ale potřeba postupovat velmi opatrně. Hasicí přístroj můžete použít pouze na začínající požár. Tím nejvhodnějším je práškový, který můžete zakoupit v prodejně s autodíly a autodoplňky.

Hasicí přístroj je nejlepší uchytit k podlaze pod jedním z předních sedadel, nebo ve schránce před spolujezdcem. Kromě hasicího přístroje je dobré, abyste měli ve voze také řezač pásů. Díky němu můžete v případě potřeby rychle přeřezat pásy a v co nejkratší době vystoupit z auta.

Při hašení přistupujte k vozidlu po větru. Hasební prášek je nejúčinnější, pokud hasíte pouze přes mezeru mírně otevřené kapoty. Při hašen je nutné dát pozor na popáleniny od rozpálené kapoty. Pokud by z kapoty šlehaly plameny a v autě v tu chvíli nebudou už žádné osoby, doporučují hasiči, abyste se k autu nepřibližovali. Je lepší počkat na příjezd profesionálů, kteří jsou vybaveni vhodnou technikou a ochrannými pomůckami.

(hzs)