Vstupní hale dominuje téměř devítimetrový lustr „Le Chandelier du Centenaire“, který vzdává hold umění a tradicím Maroka. Jako inspirace posloužily tradiční berberské šperky. Instalace připomíná dva propletené náhrdelníky a zahrnuje rozsáhlé, 300 metrů dlouhé elektrifikované kabely spletené do červených lan. I tato barva odkazuje na berberskou komunitu.
„Skleněné prvky, evokující korálky na těchto lanech, jsou jednotlivě ručně foukané a ručně tvarované českými skláři z Lasvitu. Instalace obsahuje tři tisíce takových kusů ve třech velikostech a osmi různých povrchových úpravách. Některé skleněné prvky jsou opleteny červenou barvou, aby evokovaly tradiční šperk, zatímco jiné používají stříbro, aby zdůraznily křišťálový třpyt,“ popsala světelnou instalaci mluvčí společnosti Anna Minaříková.
Pravé stříbrné přívěsky vyrobili maročtí řemeslníci. „Lustr je napojen na dva světelné okruhy, což umožňuje kombinovat světelné efekty, a dynamickým efektem tak zvýraznit jeho složité detaily,“ dodala Minaříková.
Lasvit instaloval dva světelné prvky také do baru Majorelle, který byl pojmenován podle známého francouzského malíře a nadšence pro Marrákeš. První funguje jako výrazné nástěnné svítidlo. Tvoří ho ručně foukané skleněné plátky v sytě zlaté a šalvějově zelené barvě, které jsou zasazeny mezi zrcadlové pozadí a ryté sklo a vytvářejí efekt podobný světelnému gobelínu.
Po rozsvícení vrhá podmanivé zlatavé světlo a mění atmosféru baru. „Instalace umístěná na baru přináší moderní nádech díky použití hranolů. Trojúhelníkové skleněné segmenty rozptylují světlo do spektra,“ dodala mluvčí společnosti Lasvit.
Všechna svítidla vznikla díky spolupráci Lasvitu s francouzským designovým studiem Jouin Manku. Už dříve společně přetvořili instalace v rámci hotelu La Mamounia, včetně čajovny a italské restaurace. Výsledky jejich spolupráce se objevily také v několika dalších renomovaných místech, od restaurace Alaina Ducasse v budově Morpheus v Macau až po soukromé rezidence Mayfair v Londýně.