Vyřídit si potřebné věci na městském úřadě od podání žádosti, jejího doplnění až třeba po podpis smlouvy, mohou nově občané Nového Boru prostřednictvím internetu v kteroukoliv denní či noční dobu. Radnice spustila novou aplikaci Portál občana, která zjednodušuje komunikaci mezi občany a úředníky.

„Portál občana je moderní internetová aplikace, pomocí které může občan elektronicky přistupovat ke službám úřadu vzdáleně přes počítače, tablety či smartphony pouze pomocí webového prohlížeče. Díky tomu s námi klient může jednoduše a efektivně komunikovat z domova, práce nebo třeba z kavárny, aniž by se musel dostavit na úřad a bez ohledu na úřední hodiny," říká tajemnice úřadu Lenka Kazberuková.

Aplikace je dostupná na webu http://obcan.novy-bor.cz, popřípadě přímým odkazem z webových stránek města novy-bor.cz. Na novém portálu jsou přehledně seřazené různé životní situace. Pod nimi jsou dostupné formuláře v elektronické podobě.

„Občan, který má aktivní datovou schránku, se do portálu občana přihlásí pomocí přihlašovacích údajů k datové schránce, zvolí si potřebný formulář. Ten se automaticky předvyplní jeho identifikačními údaji, pak ho jen doplní, může jej i elektronicky podepsat a prostřednictvím datové schránky nebo e-mailem na epodatelna@novy-bor.cz odeslat na úřad," popisuje Lenka Kazberuková.

Některé záležitosti si ale lidé musí přijít na úřad vyřídit i nadále osobně. To se týká například vyzvednutí osobních dokladů či podání vysvětlení v rámci přestupkového řízení.

Tato aplikace byla pořízena jako součást projektu „Konsolidace IT Nový Bor" z integrovaného operačního programu.