Atraktivním kanálem pro komunikaci s veřejností jsou pro některá města i sociální sítě. Aktivně například Facebook donedávna využívali jen v Dubé a od letošního března v Novém Boru. Nyní je následuje i českolipská radnice.

„Facebook je moderní komunikační kanál, který nemůžeme opomíjet. V současné době jej kromě mladých lidí využívá také velký počet lidí ve středním nebo i seniorském věku. Město ke komunikaci s občany nyní využívá městské noviny a webové stránky, ty ale už nevyhovují duchu doby," říká starostka České Lípy Romana Žatecká.

Radnice proto pracuje i na nových webových stránkách města, které budou hotové do konce letošního roku. „Chceme, aby nové webové stránky měly jednodušší vyhledávání, byly přizpůsobené pro čtení na chytrých telefonech a tabletech, aby vyhovovaly lidem se zrakovým postižením a byly k dispozici v několika jazykových mutacích. Česká Lípa tak konečně začne využívat komunikační kanály hodné 21. století," dodává starostka.

Čekají na názory

Facebooková stránka České Lípy začala fungovat tento čtvrtek. Místní na ní mohou vyjádřit svoje názory, sdílet příspěvky, nápady nebo posílat upozornění vůči městu. Na profilu mohou lidé sledovat také aktuální zprávy o dění ve městě, upozornění na uzavírky a další praktické informace, fotografie z akcí, pozvánky na akce nebo ankety na nejrůznější témata týkající se České Lípy.

„Správou facebookového profilu města je pověřena tisková mluvčí. Jeho prostřednictvím bude nejen zajišťovat informační servis pro občany, ale také reagovat na diskuse na jiných facebookových stránkách. Budeme rádi také za kritické příspěvky či názory, pokud budou sepsány věcně a slušně. Všechny ostatní budou z profilu odstraněny," doplnila Romana Žatecká.

Zatímco další města Českolipska většinou Facebook až na výjimky nevyužívají, mnohem aktivnější jsou na nejoblíbenější sociální síti městské organizace. Svůj oficiální profil má například řada hasičských sborů, Dům kultury Ralsko, Sklářské muzeum Nový Bor nebo DDM Cvikováček nebo Městská policie v Doksech. Strážníci na stránku vyvěšují kromě jiného oznámení o zatoulaných psech. „V sedmdesáti procentech se zveřejněné psy podaří ustanovit a zjistit jejich majitele. Funguje to dobře," pochvaluje si strážník Josef Oplt.

Aktivní začínají být na Facebooku také obce. Prezentuje se tu třeba Prysk, Sloup v Čechách nebo Hamr na Jezeře.