„Nyní chybí sedmnáct centimetrů. Předpokládáme, že když vše půjde jak má, a příroda nám to dovolí, vyplujeme s parníky v druhé polovině května," uvedl Vladimír Reichert, šéf společnosti Regata Máchovo jezero, která na jezeře spravuje lodní dopravu.

Máchovo jezero se začalo odpouštět loni v říjnu kvůli odbahnění Dokeské zátoky, díky kterému by voda měla být v následujících sezonách čistší. Hladina klesla o 1,7 metru. Napouštění začalo na přelomu roku.

NOVÝ LESK PRO JARMILU

Už po skončení loňské sezony začala Regata s přípravou parníků na tu letošní. „O všechny lodě se staráme celoročně, letos jsme se nejvíce zaměřili na naši nejstarší loď, Jarmilu z roku 1924, která pochází z Hamburku. Dostala zbrusu nový nátěr," řekl Reichert.

Největší letošní novinkou pro celé jezero, ale i pro dopravní společnost, je nové molo ve Starých Splavech, které vzniklo v rámci revitalizace pobřeží Máchova jezera.

Zastaralé molo, které bylo na hranici své životnosti, zmizelo, a na jeho místě vyrostlo nové. Měří více než 40 metrů a konstrukci má z ocelových nosníků, je obložené dřevem a široké je od čtyř do devíti metrů. Jeho největší raritou je, že končí volně ve vodě a má tři úrovně sklopení podle tří různých typů lodí.

„Do Starých Splavů tak budeme moct pravidelně jezdit i naším největším parníkem Májem," popsal Vladimír Reichert.

V místě vzniklo také malé relaxační molo, které má sloužit pro konání kulturních akcí, ale i pro svatby.

Máchovo jezero brázdí každoročně čtyři výletní lodě. Nejmladší je Racek vyrobený v Budapešti v roce 1966. Při obvyklém průběhu sezony svezou parníky kolem 19 000 lidí.