„Sezonu stihnout zkrátka musíme," řekl Deníku Vladimír Reichert, šéf společnosti Regata Máchovo jezero, která na jezeře spravuje lodní dopravu. Loď se vrátí na vodu koncem dubna také proto, aby nepřekážela jachtařům, kterým v tu dobu začíná závodní sezona. Máj teď totiž od loňského října trůní na kůlech v areálu dokského Yacht Clubu.

„Na vodě se ještě dodají okna, máme strach, aby se při přesunu lodě na vodu nevysypala. Na vodě se také dodělá interiér a dodají některé technologie," upřesnil Reichert s tím, že přesná cena opravy stále není známa. „Bude se pohybovat v rámci několika miliónů," ví jen.

Opravu už má za sebou malý parník Jarmila a finišují opravy Hynka. „Víceméně je na obou malých lodích vše hotové, stačí je jen natřít," dodal Vladimír Reichert. Regata si na opravy tří parníků ze čtyř musela vzít úvěr.

Máj se dostal na podzim 2013 na břeh poprvé od roku 1959, kdy byl v přístavišti ve Starých Splavech spuštěn na vodu Máchova jezera. Na vodě ale mohl vydržet tak dlouho jen proto, že jezero se pravidelně vypouští a řadu oprav na lodi bylo možné dělat v době, kdy hladina výrazně klesla.