Na Českolipsku a Novoborsku proběhly exkurze se vzdělávacím programem v Ekocentru Brniště, Geoparku Ralsko nebo DDM Smetanka v Novém Boru. Proběhly i dvě konference „Mládež – děti – kriminalita“, které se zaměřily na problematiku šikany a drog. Svou činnost rozšířil i spolek Líp a spolu, který se soustředí na podporu dětí a žáků s poruchou autistického spektra.
„Smyslem projektu je, aby se všechny subjekty, které mají něco společného se vzděláváním, setkaly, začaly spolupracovat, plánovat a směřovat svoji mikroregionální vzdělávací soustavu dle potřeb území,“ podotkl koordinátor Libereckého MAPu Martin Jeništa.
V praxi to znamenalo, že se setkali školy, pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci, zřizovatelé, úředníci, rodiče, pracovníci v neformálním vzdělávání i žáci u jednoho stolu a začali plánovat svoji vizi vzdělávání v území, a především aktivity, které povedou k rozvoji. „Mezi nejčastěji realizované aktivity patří podpora čtenářské a matematické gramotnosti, polytechnického vzdělávání, vzdělávání pedagogů a sdílení kolegiálních zkušeností - kluby ředitelů, učitelů. Aktivitou ryze pro děti a žáky byly také polytechnické kroužky, kde si děti osvojily přírodovědné pokusy, řemesla, rukodělné činnosti i robotiku a podobně,“ dodal Jeništa.
MAPy neboli místní akční plány rozvoje vzdělávání jsou projekty, které již šest let úspěšně pomáhají zvyšovat kvalitu vzdělávání v regionálním školství v mateřských, základních a základních uměleckých školách. První projekty MAP se začaly realizovat díky Operačnímu programu Výzkum, vývoj a vzdělávání již v roce 2016.