O dva dny později, tentokrát na Jablonecku, zase motocyklista z Ukrajiny přehlédl přijíždějící vůz a narazil do něj. Byl převezen do nemocnice a léčit se bude asi dva týdny. Navíc se ukázalo, že řídil opilý.
Na motorkách lidé jezdí stále víc
Dopravních nehod, při kterých hrají jednu z hlavních rolí řidiči motorek, přibývá. Zájem o motocykly mezi lidmi stoupá a zvyšuje se i množství kolizí na silnicích. „V roce 2006 bylo v rámci České republiky evidováno 552 nehod malých motocyklů do 50 ccm a 3 301 dopravních nehod motocyklů nad 50 kubických centimetrů. Jen za období od ledna do dubna tohoto roku připadá na malé motocykly 123 nehod a na velké 817 dopravních nehod v celé republice,“ shrnul údaje o nehodách motorkářů Roman Skřepek z preventivně informační skupiny Policejního prezidia ČR. Z policejních statistik také vyplývá, že například vloni zemřelo devadesát jedna řidičů motocyklů a devět jejich spolujezdců. „Jedenáct procent obětí všech dopravních nehod na našich silnicích je z řad motorkářů, což je poměrně alarmující,“ zdůraznil Roman Skřepek.
Jezdce na silných strojích svádějí k rychlé jízdě zejména táhlé rovné silnice. Jedno z takových míst je například úsek od České Lípy na Jestřebí a dál Staré Splavy a Doksy, kde v pátek zahynul zmíněný německý motorkář. Místní silnice byly nedávno opraveny, jsou hladké a tak si je motorkáři oblíbili. Smrtelné nehody tam proto nejsou výjimkou.
V rámci Libereckého kraje mají další oblíbená místa motorkáři například na Železnobrodsku, kde je láká rovina na výjezdu ze Železného Brodu na Tanvald. I tady řeší policisté velmi často kolize motorek. „Dalším místem, kde si město často stěžuje na rychle jezdící motorkáře je Desná v Jizerských horách. Zdejší táhlá silnice svádí k rychlé jízdě,“ přiblížila další z míst mluvčí Policie ČR v Jablonci nad Nisou Ludmila Knopová. Mezinárodní silnice I/10 je přitom ideální k jízdě silných strojů až do Harrachova.
Na Semilsku, vzhledem k menší rozloze okresu, žádné konkrétní „rychlé“ úseky nemají. „Dopravních nehod motorkářů řešíme velmi málo, jednu až dvě za rok. Nemáme u nás žádná vytipovaná místa, kde by jezdili rychle. Motorkáři se spíše sjíždějí u větších benzinových pump, kde mají zázemí,“ přiblížil situaci na Semilsku vedoucí Dopravního inspektorátu Policie ČR v Semilech Milan Čermák. Větší kumulace motorkářů je pak v Českém Ráji nebo u kempů, například v Sedmihorkách.