Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na cyklostezku bezpečně? Za rok

Česká Lípa – V říši snů prozatím zůstává bezpečný přístup na cyklostezku Varhany poblíž Střelnice v České Lípě. O kdysi slibovaných retardérech v Manušicích ani nemluvě. Přitom od doby, kdy vyjeli první cyklisté a bruslaři na dokončenou první část stezky z České Lípy do Manušic uběhly už tři roky.

7.6.2011 2
SDÍLEJ:

Cyklostezka Varhany spojí Českou Lípu s Kamenickým Šenovem.Foto: Deník/Vít Černý

Českolipská radnice, prostřednictvím mluvčí Kateřiny Kotkové, vzkazuje: „Máme několik variant řešení a předpokládáme, že v průběhu příštího roku situaci vyřešíme.“

Na stezku, která vede po zrušené železniční trati, se dostávají cyklisté, bruslaři nebo i maminky přímo ze silnice. Lidé ze sídlišť si pro změnu krátí cestu přes železniční koleje na trati do Nového Boru. Na špatnou bezpečnost upozorňoval od samého počátku zastupitel Miroslav Hudec (SZ).

„Cyklostezku odděluje od kolejí jen drátěný plot, který je už dávno z větší části povalený. Nebezpečí, že někdo bude při přecházení kolejí těžce zraněn, nebo že dokonce přijde o život, se ani za tři roky nesnížilo,“ konstatoval Hudec.

Mrtvý bod

Komfort a hlavně bezpečnost mohl zvýšit buď „podchod“ v místě stávající propustky nebo naopak lávka přes trať. „V obou případech ale byla jednání s Českými dráhami neúspěšná,“ připomněl Hudec.

Ten doplnil, že se řešil i přístup ze silnice, konkrétně z Českokamenické ulice. „Chtěli jsme, aby se o pár metrů posunuly značky oznamující konec a začátek České Lípy tak, aby řidiči v místě vstupu na cyklostezku dodržovali padesátku,“ vysvětlil Hudec s tím, že i toto řešení zkrachovalo. „Bohužel se vše ocitlo na mrtvém bodě,“ dodal Hudec.

Českolipská radnice věc ale vidí optimisticky. „Kvůli stále nevyjasněnému majetkoprávnímu vypořádání varianty, která předpokládá napojení stezky od nádraží Střelnice, se zvažují i jiné možnosti. Ty by měly zároveň vyřešit parkování vozidel a zázemí pro in-line bruslaře. Řešení by mohl přinést nově připravovaný územní plán. Předpokládáme, že se vše časově vyřeší současně s dokončením celé cyklostezky Varhany v průběhu roku 2012,“ objasnila mluvčí radnice Kateřina Kotková.

Přesuňme se ale o pár kilometrů dál, do Manušic. Tady cyklostezka křižuje komunikaci vedoucí skrz obec. Při slavnostní jízdě u příležitosti dokončení I. etapy cyklostezky v roce 2008 tehdejší místostarosta Jan Stejskal připustil, že pro bezpečnost lidí, kteří budou cyklostezku využívat, se musí něco udělat. „Ve směru od České Lípy a při příjezdu od Častolovic tu umístíme retardéry,“ přislíbil tehdy Stejskal.

Retardéry nejsou. „Jednali jsme s Krajskou správou silnic Libereckého kraje, která je vlastníkem komunikace. Po vzájemné dohodě jsme tu nainstalovali zábradlí. To vnímá veřejnost, především in-line bruslaři, jako užitečnější, protože zároveň opticky vymezuje konec a začátek a upozorňuje na případné nebezpečí. Instalace proběhla i na doporučení občanů,“ vysvětlila Kateřina Kotková.

Optický předěl cyklostezky, který varuje uživatele cyklostezky před silnicí, je jasný. Jenže po silnici jezdí auta a pro řidiče jedoucí od Častolovic je místo poněkud problematické. „Cyklostezka je prakticky hned při vjezdu do obce. Mám vždycky strach, že mi někdo vlítne pod kola. A to se může lehce stát, i když pojedu třicítkou,“ řekl Ondřej Procházka z České Lípy.

Trápí je vandalové

Ale i radnice má ve spojitosti s cyklostezkou, slovy mluvčí, zásadní problém. „Jako vlastníka nás trápí častý vandalismus. Již několikrát se opravovala lavička u nájezdu, včetně informativní tabulky na žulovém kameni, a přilehlého oplocení. V současnosti je vše opět poničené a oprava bude stát nemalé peníze,“ vysvětlila Kotková.

Cyklostezka Varhany vede po bývalé železniční trati z České Lípy do Kamenického Šenova a s její výstavbou se začalo v říjnu 2007. V současnosti cyklistům slouží dvě kratší etapy z České Lípy, přes Manušice, Horní Libchavu až do Volfartic. V průběhu příštího roku by měla být dokončená nejdelší část z Volfartic do Kamenického Šenova. Zhruba 17 kilometrů dlouhá trasa vyjde na celkem 73 milionů korun.

Autor: Radmila Pokorná

7.6.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Peníze. Ilustrační fotografie.

ANKETA: Měla by existovat možnost posílat část sociálního pojištění na rodiče?

Pohádka Johna Shockleeho je pozitivní, inspirativní a zábavná, o tom, že žít své sny lze v jakémkoliv věku.

Sněhový festival zamíří v sobotu do Nového Boru

ANKETA: Měla by příští vláda umožnit zdravotní nadstandardy?

Liberecký kraj - Dvacet zásadních otázek položil Deník hlavním volebním tvářím devíti stran v Libereckém kraji. Jejich odpovědi vám mohou pomoci při rozhodování, koho budete volit. Sami si také můžete v naši anketě postupně odpovědět na všechny tyto otázky. 

ANKETA: Měli by otcové povinně čerpat část rodičovské dovolené?

Liberecký kraj - Dvacet zásadních otázek položil Deník hlavním volebním tvářím devíti stran v Libereckém kraji. Jejich odpovědi vám mohou pomoci při rozhodování, koho budete volit. Sami si také můžete v naši anketě postupně odpovědět na všechny tyto otázky. 

Strany a hnutí v kraji vysílají do volebního boje nejvíc žen v ČR

Liberecký kraj - V Libereckém kraji postavilo kandidátky pro volby do Poslanecké sněmovny celkem 24 stran. Devět z nich, tedy 32 procent, má v čele ženu. Z pohledu genderové politiky jsme tak na tom nejlépe z celé republiky

Případ uniklého formaldehydu řeší policie

Česká Lípa – Incident, při kterém se dvě ženy nadýchaly nebezpečné látky, převzali policisté.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení