VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na Máchově jezeře po dvou letech plují výletní lodě i na jaře

Doksy - Po dvou letech Máchovo jezero na Českolipsku brázdí výletní lodě i na jaře. Loni to nebylo možné kvůli nedostatku vody.

18.4.2016
SDÍLEJ:

Parník Máj po rekonstrukci.Foto: Deník/Zdeněk Kraus

V sobotu sice počasí výletníkům nepřálo, protože pršelo a lodě zůstaly v přístavu, jinak je ale zájem o přepravu značný.

„Už loni byl zájem větší oproti letům předchozím. Všechny objednávky jsme ale museli zrušit. Nemohli jsme je splnit," uvedl Vladimír Reichert, ředitel společnosti Regata Máchovo jezero , která na jezeře provozuje lodní dopravu. Důvodem byl nedostatek vody. Jezero se muselo vypustit na podzim 2014 kvůli opravě hráze a napouštění trvalo výrazně déle, než se očekávalo. „Loni jsme mohli začít jezdit až 23. července," uvedl ředitel.

Úvěr na výplaty

Firma tím přišla asi o 1,5 milionu korun, což je zhruba 80 procent ročních tržeb z lodní dopravy. „Nikoho jsme nepropustili. Museli jsme si ale vzít úvěry na zimu, aby bylo na výplaty," řekl Reichert. Pokud bude sezona normální, jsou podle něj schopni tyto úvěry letos splatit.

Flotila na Máchově jezeře má čtyři lodě. Hlavní sezona pro ně začne v červenci, kdy budou v každodenním provozu. Zatím se jezdí dvakrát až třikrát denně o sobotách a nedělích a také na objednávky. „Na duben a květen jich mám asi 40, to je pro nás krásné číslo," uvedl Reichert. Největší zájem je o bílomodrou výletní loď Máj, která pojme až 250 pasažérů.

„Na loď Máj směřuje nejvíce objednávek. Když je obsazená, stává se dost často, že si zákazník raději změní termín, než aby si vzal jinou loď," řekl ředitel společnosti. Máj je jediný svého druhu, speciálně pro Máchovo jezero byl postaven v roce 1959. Před dvěma lety prošel renovací za pět milionů korun.

Někdejší Velký rybník, o jehož vznik se před 650 lety zasloužil Karel IV., je jediným místem v Libereckém kraji, kde mohou plout velké výletní lodě. Historie lodní dopravy na Máchově jezeře sahá do roku 1920, kdy jezero začal brázdit malý dýmající parník Greif.

Nejstarší lodí současné flotily je Jarmila alias Marie z roku 1924, která pochází z Hamburku. Naopak nejmladší je Racek vyrobený v Budapešti v roce 1966. Při obvyklém průběhu sezony se některou z výletních lodí sveze zhruba 19.000 lidí. Vyhlídková okružní jízda v hlavní sezoně trvá 70 minut, dospělého stojí 90 korun a je na ní sedm zastávek.

Autor: ČTK

18.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V místě, kde se potkávají dvě krajské silnice druhé a třetí třídy s místní komunikací, plánuje Liberecký kraj vybudovat okružní křižovatku.

Ve Stráži se dočkají kruhového objezdu. Kraj požádal o dotaci z EU

BONDING.  Nová metoda? Nikoliv. Znaly ji už naše babičky, jen tomu říkaly jinak. Česky řečeno, jedná se o přirozený kontakt dítěte s matkou bezprostředně po porodu.

Vážení počká. První propojení s miminkem zajistí bonding

Volejbalisté Loko vyhráli v Příbrami a drží post lídra

Česká Lípa - Pozici lídra tabulky 2. ligy uhájili po víkendovém dvojzápase s domácí rezervou VK Příbram volejbalisté českolipské Lokomotivy.

OBRAZEM: Nový Bor ozdobil stuhou vojenskou zástavu

Nový Bor - Slavnostní dekorování zástavy jednotky Armádních záloh Armády České republiky stuhou města Nový Bor proběhlo v úterý 12. prosince na místním náměstí Míru.

V noci na čtvrtek lze pozorovat meteorologický roj Geminidy, bude vrcholit

Severní Čechy - V noci na čtvrtek máte možnost sledovat na obloze meteorický roj Geminidy, který bude vrcholit. Pozorovací podmínky mají být podle astronomů příznivé. Měsíc totiž bude před novem a na oblohu se bude coby úzký couvající srpek dostávat až v závěru noci.

Škodováci dostanou vyšší příplatky i vánoční prémie

Mladá Boleslav - Po prvním kole vládne mezi zaměstnanci Škodovky většinová spokojenost. Podle časopisu Škodovácký odborář se jejich vyjednávacímu týmu podařilo dosáhnout zvýšení prémie za pracovní výkon na deset tisíc korun, zároveň se od ledna následujícího roku zvednou příplatky za práci ve vícesměnných systémech.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT