Poslední dny pracovního týdne budou úředními dny na odboru dopravy budou až do 30. září. „Chceme především vyjít vstříc občanům, kteří tak budou moci využít služby našeho úřadu více dnů. Ke změně jsme přistoupili kvůli výpadku centrálního registru," vysvětlil tajemník úřadu v České Lípě Jan Hladonik.

Provádět na českolipském odboru dopravy registrace vozidel už nebylo možné v plánované odstávce od 2. do 5. července. Přerušení provozu souviselo právě s celostátním přechodem na nový centrální registr vozidel (CRV). K neplánovanému výpadku databáze pak došlo hned v pondělí 9. července, kdy ministerstvo dopravy spustilo novou aplikaci CRV.

Databázový server vypadl hned několik minut po spuštění a zprovoznit s drobnými nedostatky se jej podařilo až v tomto týdnu.

Úřední hodiny na úseku registru vozidel:

pondělí, středa: 8:00 – 17:00

úterý, čtvrtek: 8:00 – 14:30

pátek: 8:00 – 13:30 (od 20. července do 30. září 2012)

Nový systém registru je stále pomalý a nestabilní. O urychlenou nápravu situace s registrem požádalo ministra dopravy Pavla Dobeše v otevřeném dopise Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR. Předseda sdružení Jaromír Zajíček upozornil, že ani po zásahu informatiků z resortu dopravy nefungují výpisy z registrů pro soudy a exekutory. „Podle stávajících zkušeností z neúplného provozu je nový systém pracnější a časově náročnější, a to více jak dvakrát oproti systému předchozímu," píše se v dopise ministrovi.

Na zelenou linku resortu se obrátily s dotazem ohledně odškodnění za nefunkční registr už desítky lidí. Výše požadované částky se pohybuje od 20 až po desítky tisíc korun. „Žadatelé nejčastěji požadují odškodnění proto, že nemohli provozovat vozidlo k podnikání, chtějí také zpět náklady spojené s návštěvou registru," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák. Platnou žádost ale musejí řidiči podat písemně, to však zatím nikdo neudělal.