Pozemky mají v budoucnu sloužit jako část městského okruhu. „V ulici 5. května má vzniknout kruhová křižovatka a pokud budeme vlastnit pozemky, nebude zasahovat do parku u autobusového nádraží,“ vysvětluje Jan Stejskal.

Další kruhový objezd má být na Svárově v místě železničního přejezdu. Tuto cestu používají lidé při cestě z Kauflandu a zejména v době, kdy končí práci ranní směna ve firmách v průmyslové zóně, bývá tato komunikace ucpaná. České dráhy požadují za pozemky a budovy kolem bývalého městského nádraží 66 milionů korun. „Je zde také velká ekologická zátěž,“ připomněl místostarosta.

Zároveň ale dodal, že prostor pro vyjednávání o ceně není, neboť České dráhy jsou státní organizace, a tudíž prodávají pozemky podle znaleckého posudku. „Proto chceme pozemky a nemovitosti odkupovat postupně,“ doplnil Jan Stejskal. První část, jejíž součástí jsou i budovy bývalého městského nádraží, má stát více než 42 miliony korun.

Chybí ekonomická rozvaha

„Bylo by v pořádku, kdyby město získalo areál městského nádraží, ale ne za každou cenu. Navržená cena je přehnaně vysoká,“ shrnul zastupitel Petr Skokan. „Kromě toho není jasné, co dál. Bude si město brát úvěr, z čeho bude investovat? K rozhodování zastupitelů chybí ekonomická rozvaha a řada dalších informací,“ řekl Petr Skokan.

O odkoupení areálu bývalého nádraží jedná město už řadu let. Ještě v roce 2001 sloužilo k odstávce prázdných vlakových souprav a k vykládání vagonů pro zákazníky, kteří neměli vlastní vlečky. Už v roce 2004 oznámila radnice, že se dohodla s Českými drahami na odkoupení nádraží včetně přilehlých pozemků. Mělo následovat jednání o ceně. Dohodu ale nakonec neuzavřeli.

Nyní je na stole konkrétní nabídka, která se ale zastupitelům zdá drahá.