Společnost BusLine provozuje v České Lípě městskou hromadnou dopravu, ale i další dálkové spoje. Zdražení pohonných hmot zvýšilo letos zhruba o pětinu náklady společnosti. „Snažíme se to částečně kompenzovat využitím alternativních pohonných hmot - čtyřicet autobusů jezdí na stlačený zemní plyn, stovka autobusů jezdí na bionaftu, která je zhruba o tři koruny na litru levnější,“ řekl generální ředitel společnosti Tomáš Roubiček.

Přesto musela společnost od května o dvě až pět korun zdražit jízdné na svých komerčních linkách, například na trase Liberec–Hradec Králové nebo Brno.
Podle starostky Hany Moudré chce ale českolipská radnice jízdné v městské dopravě zachovat na současné úrovni. „Budeme jednat o případném dorovnání ztrát,“ řekla.

„Navýšení cen se netýká linek v Ústeckém kraji a linek v tarifních systémech IDOL a IREDO,“ doplnil Tomáš Roubiček.

Společnost ČSAD Česká Lípa zdražovat jízdné nebude. „Z velké části jezdí naše autobusy na stlačený plyn, což je výhoda a zdražovat nebudeme,“ ujistil David Mahdal, ředitel ČSAD Česká Lípa.

V České Lípě podle statistik přibývá lidí, kteří jezdí městskou hromadnou dopravou. A přilákat cestující chtějí i České dráhy. Cestovat na zpáteční jízdenku za 1 korunu mohli lidé kdykoliv ve čtvrtek 5. května kterýmkoliv spojem mezi Novým Borem a Českou Lípou nebo opačně.

„Stačilo si v tento den u pokladních přepážek Českých drah v těchto dvou městech zakoupit jízdní doklad za jednu korunu a vyrazit vlakem třeba jen tak na výlet. Každý, kdo nastoupí do vlaku ve stanici Skalice u České Lípy, má možnost koupit si akční jízdenku přímo u průvodčího. Pro cestu zpět lze jízdenku za 1 korunu využít až do půlnoci následujícího dne, tedy do 6. května,“ upřesnila Kateřina Šubová, regionální tisková mluvčí ČD.