Dvojnásobný počet žadatelů o cestovní doklad musí v současnosti odbavit pracovníci městského úřadu. Zatímco v lednu přišlo požádat o pas 331 zájemců, v červnu jich bylo 851. Lidé si každoročně nechávají pořízení pasů na poslední chvíli.
„Tato situace se opakuje každým rokem, počet žádostí o vydání cestovních dokladů se začátkem turistické sezony vždy narůstá,“ konstatovala tisková mluvčí úřadu Kateřina Amrichová.
Lidé si navíc vybírají k vyřízení žádostí pondělí a středy, kdy jsou fronty ještě delší.
„Dlouhým čekacím dobám se mohou lidé vyhnout tím, že se objednají přes web nebo prostřednictvím sms zprávy,“ doporučuje Kateřina Amrichová. Systém WebCall, jak se služba nazývá, mohou občané využít nejen k pořízení pasů, ale i občanských průkazů či přihlášení motorových vozidel. Konkrétně u cestovních dokladů objednání v současné době zkrátí čekání na několik minut, jak jsme se sami přesvědčili.
Systém nabídne žadateli několik volných termínů a po objednání dostává klient PIN kód, s nímž si vyzvedne pořadové číslo z terminálu úřadovny.
„Kromě možnosti objednat se na konkrétní termín pohodlně ze svého domova či kanceláře lze také snadno získat aktuální informace o počtu lidí čekajících ve frontách u jednotlivých vyřizovaných agend a odhad přibližné aktuální čekací doby,“ uvedl Milan Černý, vedoucí oddělení informatiky.
Přístup na jednotlivé moduly aplikace WebCall je možný z libovolného počítače s připojením na internet a s libovolným internetovým prohlížečem. WebCall nevyužívá JAVA skripty a je tedy možné stránky bez problémů zobrazit například i pod operačním systémem Linux.
Na internetových stránkách www.mucl.cz je i návod, jak se objednat pomocí sms zprávy.
Úřednice také nabídnou, že klienta budou informovat smskou o tom, že si může hotový doklad vyzvednout.
„Z téměř roční zkušenosti se nám již potvrdilo, že tato služba klientům úřadu přispívá k jejich větší spokojenosti a bezproblémové komunikaci,“ dodala starostka Hana Moudrá.