„Cílem je zejména povzbudit turistický ruch. Obě města mají řadu zajímavých turistických míst, která se díky cyklostezce stanou dostupnějšími, do budoucna bychom zároveň cyklostezku napojili v Libereckém kraji až na cyklostezku Varhany a v Ústeckém kraji naopak na cyklostezku podél Ploučnice až do Děčín, čímž se podpoří cykloturismus v celém širším regionu,“ řekl starosta České Kamenice Jan Papajanovský.

Podle jeho kolegy z Kamenického Šenova Františka Kučery nyní neexistuje mezi sousedními městy žádné bezpečné a kvalitní dopravní spojení pro bezmotorovou dopravu, pro cyklisty a chodce. Starosta Kučera si proto osobně myslí, že stavba cyklostezky je velmi potřebná a naléhavá i z pohledu rozvoje cyklistické sítě v regionu. „Souvisí s tím i pozitivní dopady na rozvoj turismu mezi Českou Kamenicí a Kamenickým Šenovem včetně ekonomického přínosu, který spočívá v širší nabídce volnočasových aktivit a souvisejícím využití například ubytování, nákupu, návštěvě dalších památek a přírodních zajímavostí oblasti,“ konstatoval šenovský starosta Kučera.

Nezbytnou studii proveditelnosti včetně finančních nákladů radním Kamenického Šenova představil starosta Jan Papajanovský.

„Rada města vyslovila se záměrem souhlas. O dalších krocích musí rozhodnout zastupitelstva obou měst,“ dodal František Kučera.

Do chystaného projektu se v rovině debat zapojila i obec Prysk ležící mezi oběma městy. „Projekt je dobrý, vítám ho. Na plánovanou trasu napojujeme i naše turistické trasy v Prysku,“ doplnil starosta Prysku a také náměstek hejtmana Libereckého kraje pro dopravu Jan Sviták. „V rámci kraje podpoříme finančně tvorbu projektové dokumentace,“ podotkl.

V České Kamenici začne stezka na konci Jateční ulice a bude po levé straně kopírovat železniční trať. V sedle mezi Zámeckým vrchem a Smrčníkem trať přejezdem překoná a až do Šenova bude kopírovat železnici po pravé straně. Vyústění bude v Šenově u železničního přejezdu, kde po přechodu překoná silnici I. třídy a podél ní povede až k nádraží.
Města usilují i o asfaltový povrch, díky čemuž by ji mohli využívat i lidé s in-line bruslemi či koloběžkami.

„Předpokládáme i využití lidmi, kteří se mezi Českou Kamenicí a Kamenickým Šenovem pohybují pracovně nebo za nákupy,“ doplnil Papajanovský.

Náklady se pohybují kolem 30 milionů na přibližně tři kilometry novostavby. „Nejpozději v příštím roce bychom chtěli mít stavební povolení, které je potřeba k žádosti o dotace na samotnou realizaci,“ popsal plány starosta České Kamenice. „Bez podpory státu, krajů a Evropské unie není v silách České Kamenice ani Kamenické Šenova cyklostezku vybudovat,“ zdůraznil.