Pro americký trh vytvořila sklářská společnost novou kolekci bytových svítidel, kterou dnes představila v rámci výstavy Dallas International Lighting Market. Nová kolekce svítidel je uzpůsobena pro americké zákazníky.

Nová řada obsahuje jak klasické prvky, které jsou v USA velmi oblíbené, tak moderní novinky od mladých designérů. Je mezi nimi horká novinka Adély Krejčové svítidlo Salineli, jež byla modifikována pro americký residenční interiér, nebo moderní luxusní svítidlo Maneter od Veroniky Kopečné.

Preciosa chce výrazně posílit odbyt na americkém trhu, založila proto novou společnost Preciosa USA se sídlem v Yonkers ve státě New York. „Většina amerických spotřebitelů nemá ani nejmenší představu o tom, jak náročná může být výroba lustru tradičními historickými technologiemi,“ řekl Michael Beer odpovědný za obchod a marketing.

„Na této řemeslné dovednosti, zručnosti a dlouholeté praxi chceme v USA vybudovat naše jméno,“ doplnil Michael Beer .

Přiblíží se zákazníkům

Vybudování vlastního amerického zastoupení má firmě pomoci získat kontrolu nad prodejem vlastní produkce na tamním trhu a zefektivnit prodej bytových svítidel.

„Lze očekávat, že se tímto krokem více přiblížíme koncovým zákazníkům, budeme moci uspokojit jejich potřeby a dokážeme lépe reagovat na konkrétní poptávku,“ doplnila obchodní ředitelka bytových svítidel Preciosa Lustry Petra Macháčková.

Preciosa Lustry je ve světě známá pod názvem Preciosa Lighting. Firma staví na třísetleté tradici výroby svítidel v oblasti Kamenického Šenova. Nabízí nejen tradiční lustry, ale i moderní svítidla využívající nejmodernější technologie optických vláken nebo LED diod. Své novinky pravidelně představuje na mezinárodních veletrzích a výstavách. Loni se představila mimo jiné na specializovaném milánském veletrhu Euroluce, ale i na prestižních podzimních výstavách v Dubaji a Šanghaji.

Preciosa Lustry patří k největším světovým výrobcům dekorativních svítidel. Je součástí skupiny Preciosa, která je po rozpadu skupin Jablonex Group a Bohemia Crystalex Trading největším sklářským podnikem v Libereckém kraji. Firma má vlastní designové studio, které jí pomáhá držet se na špici současných světových trendů. Většina produkce je určena na export.

V ekonomickém roce 2010 uskutečnila podle výroční zprávy Preciosa Lustry zakázky téměř za 630 milionů korun a její hospodaření skončilo ztrátou 1,5 milionu korun. Loňské údaje zatím k dispozici nejsou.