Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přes nepřízeň počasí roste most v Lípě dál

Česká Lípa - Ani častý vytrvalý déšť nebrání stavitelům v práci na novém mostu přes Moskevskou.

9.8.2016
SDÍLEJ:

Rekonstrukce mostu začala letos na jaře. Zcela hotovo bude v dubnu 2017.Foto: Deník/Jiří Jelínek

Častý déšť a hustý provoz nad hlavami stavebníků jen lehce znepříjemňuje pokračující práce na výstavbě nového přemostění českolipské Moskevské ulice, po kterém povede hlavní silnice I/9. Zkušení muži, kteří na důležité stavbě pracují, se jen tak něčeho nezaleknou.

„Déšť dělá trochu problémy, ale zatím jsme se s tím popasovali. Udělali jsme některá opatření, aby nám voda netekla do hotových opěr pod silnicí," říká Jaroslav Fiala, vedoucí závodu Silnice a Mosty Česká Lípa, který je zhotovitelem stavby.

V době naší návštěvy na staveništi se pracovníci právě připravovali na odlití jednoho z nových pilířů. Na betonáži pracují i přes vytrvalý déšť. Snaží se, aby dodrželi napjatý harmonogram stavby, a na konci srpna mohli usadit první polovinu přemostění.

„Samozřejmě jsme zvažovali, jestli tu betonáž spustíme, ale nakonec jsme usoudili, že u těch pilířů to tolik nevadí, jedná se jen o relativně malý prostor, který dokážeme ochránit," říká Fiala.

Betonáž

Ale to už přijíždí vůz s míchačkou, který veze čerstvý materiál z podnikové betonárky. Obsah otáčející nádrže se pomalu přelévá do fascinujícího stroje, který je na místě již připravený. Jedná se o čerpadlo betonu, které dokáže dostat směs i desítky metrů vysoko. Pro tuto chvíli stačí jen zhruba sedm metrů výškového rozdílu. Do připraveného bednění tryská šedavá hmota, která se po následující desítky let stane oporou pro vytíženou vozovku.

Přes častý nepříjmený betonují pracovníci SaM Česká Lípa pilíře nového mostu.

Zastavme se na chvíli u bednění. Zůstává po něm v betonu obtisknutá kresba dřeva. Fošny mají totiž záměrně výrazný reliéf, který dodává chladné technické stavbě trochu přírodního ducha.

Testování

Kousek od mohutného čerpadla odlévá muž v oranžové vestě do formy betonovou kostku o hraně zhruba dvacet centimetrů.

„Až vytvrdne, poputuje do zkušebny, kde prověří pevnost v tlaku," vysvětluje Fiala s tím, že se takto testuje každá umíchaná směs. Beton musí mít schválené složení a vlastnosti. Zvláště u takto důležité stavby.

„Na stavbě pracuje průběžně deset až patnáct chlapů. Děláme i o víkendech, abychom celou stavbu urychlili a komplikace pro město i dopravu byly co nejmenší," podotýká Fiala.

Stavba probíhá za omezeného, přesto poměrně čilého provozu. Původně měl být průjezd po silnici I/9 na místě přerušen a provoz měl být nasměrován po objízdných trasách. Tento plán zhatil stav krajských komunikacích, které by zvýšený provoz dočista zlikvidoval. Obyvatelé dotčených obcí by také jistě nebyli nadšení z příbytku tranzitní dopravy.

Přes častý nepříjmený betonují pracovníci SaM Česká Lípa pilíře nového mostu. Stavebníci tedy přistoupili ke stavbě dočasného přemostění. Jedná se o stavebnici z hmotných rezerv Ředitelství silnic a dálnic, kterou mají pro podobné případy. Skládá se ze třímetrových segmentů, ze kterých jdou tvořit různě dlouhé mosty. Ten českolipský má 69 metrů a přes jednosměrné, kyvadlové provedení zajišťuje slušnou dopravní obslužnost.

„Musíme ho každý týden dotahovat, tím, jak se na něm jezdí, se spoje pomalu povolují," říká Jaroslav Fiala a zároveň podotýká, že úpravou musela projít i vozovka, neboť si lidé stěžovali na zvýšený hluk. Mimo to policie často na místě kontroluje dodržování rychlostního omezení a respektování světelné signalizace.

Vydrží déle

Zeptali jsme se vedoucího místního závodu SaM také na jeho názor na původní most. Za pětadvacet let u podniku již nasbíral nespočet zkušeností s dopravními stavbami po celé republice. „S ohledem na dnešní technologie nebyl původní most rozhodně dokonalý. Původní nosníky nebyly například vůbec spřažené. Jednalo se o prostý beton bez výztuže. Byla též narušená izolace a do konstrukce zatékalo," říká Fiala s tím, že nový most, který by měli dokončit ještě letos, by měl rozhodně vydržet mnohem déle než ten původní.

Autor: Jiří Jelínek

9.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Až osmileté vězení hrozí jednatřicetiletému muži z Polska, který pod vlivem drog a s ukradeným autem boural u Kunratic u Cvikova.

Cizinec boural pod vlivem drog a v kradeném autě

Výlov Horeckého rybníka ve Stráži pod Ralskem.
14

OBRAZEM: Rybáři vylovili Horecký rybník ve Stráži

Agresivní psi zaútočili na automobil strážníků

Českolipsko - Pneumatiky služebního auta českolipských strážníků odnesly řádění dvou agresivních psů, kteří v týdnu utekli z firemního areálu nedaleko autodromu v Sosnové.

Démoni hostí Helas. K vidění bude i pohár světových šampionů!

Česká Lípa - 1. Futsal liga pokračuje po dvou týdnech šestým kolem. Česká Lípa vyzve od 20.30 Brno.

AUTOMIX.CZ

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Doby, kdy čeští řidiči mohli nad postihy za dopravní prohřešky spáchané v zahraničí v podstatě mávnout rukou, jsou dávno pryč. Dnes totiž existuje velká šance, že si vás "najdou" i po navrátu do České republiky. Oznámení o pokutě vám přitom může přijít i po několika měsících. A co je mnohem důležitější, pokutu můžete dostat i za naprostou banalitu.

Sochu srnce v Lípě zbavili graffiti

Česká Lípa – Restaurátoři dokončili náročnou renovaci modernistického památníku Hermanna Lönse v českolipském městském parku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení