Jak uvedla ředitelka českolipského úřadu práce Zdeňka Cibulková, byl tento kurz výjimečný i tím, že většina rekvalifikantů okamžitě získala zaměstnání.
Budou pracovat pro firmu Bombardier Česká Lípa.

Spolupráci s úřadem práce si pochvaluje ředitel firmy Jiří Maděra. „Doposud naše firma prováděla jen první nátěry vlakových souprav. Nyní začínáme první projekt, kdy budeme dělat i finální lak,“ uvedl ředitel. Doplnil, že jde o velmi prestižní záležitost a jestliže ji firma zvládne, má naději získat další část montáže vagonů.

„Přímo se nabízí další operace, kterou je propojování vodičů, jichž je v jednom vagonu několik kilometrů. A lidé, kteří tuto práci umí, tady jsou,“ říká Jiří Maděra. Společnost Bombardier Transportation má v Evropě patnáct poboček, českolipská patří mezi ty nejlepší.

Ředitelka Integrované střední školy Vysoké nad Jizerou Markéta Zelinková podotkla: „Rekvalifikaci začalo dvanáct lidí, stejný počet ji také ukončil. To rozhodně nebývá pravidlem.“ V této škole se dnes již absolventi kurzu učili teorii, praxi pak absolvovali v Bombardieru.

Zdeňka Cibulková připomněla, že myšlenka rekvalifikovat nezaměstnané na lakýrníky, vznikla před třemi měsíci. Všichni zúčastnění se rychle dohodli a výsledek brzy spatřil světlo světa. „Efekt kurzu je výjimečný, lidé akceptovali podmínky zaměstnavatele a osmi z nich bude nabídnutá práce,“ řekla.

Nové uplatnění díky kurzu nalezli také otec a syn Hořákovi. Radomír Hořák pracoval dříve ve sklárně ve Skalici. „Byl jsem tam dvacet měsíců, pak jsem musel skončit. Práci jsem hledal těžko,“ řekl. Spolu se synem Radkem nastupují v pondělí do Bombardieru.

Dalším, koho Deník oslovil, je Petr Molnár, který dřív pracoval jako strojník v Crystalexu. Jeho přítelkyně je nyní na mateřské dovolené, dřív také byla zaměstnaná v Crystalexu. „Od ledna to s námi bylo špatné. Přítelkyně nedostávala ani mateřskou, já jsem sehnal jenom brigádu. Pak jsem šel do kurzu a jsem rád, že budu mít stálý příjem. Po propuštění z Crystalexu jsme zůstali bez příjmů,“ vyprávěl.

Ti, kterým se podařilo získat novou práci v Bombardieru, mají i šanci na pracovní postup. Jak upřesnil Jiří Maděra, počet pracovních hodin se rok od roku zvyšuje. „Během půl roku se mohou noví zaměstnanci dostat na vyšší pozici,“ doplnil. Společnost Bombardier Transportation Czech Republic by měla koncem roku 2009 zaměstnávat více než tisícovku lidí.