Dobrý rok větří například LASVIT. „Věřím, že rok 2019 bude pro firmu úspěšný. Osobně se těším například na dokončení světelné instalace v nákupním centru Dubai Mall v Dubaji, která „prorůstá“ několika patry nákupního domu a aspiruje na to stát se největší světelnou instalací na světě,“ uvedl výkonný ředitel LASVITu Aleš Stýblo.

Podle něj byl minulý rok pro firmu přímo zlomový. „Těším se, že ujdeme další krok na naší misi, a posuneme se tak blíž k tomu být nejinspirativnějšími a nejlepšími designéry a výrobci skleněných instalací a desénových svítidel na světě,“ sdělil Stýblo.

OPRAVÍ ŘEDITELSTVÍ

Jak Aleš Stýblo připomněl, milníkem tohoto roku bude pro firmu i dokončení rekonstrukce nového ředitelství na Palackého náměstí v Novém Boru. Velké plány má do nového roku i novoborská společnost Kolektiv. Podle slov předsedy představenstva Michala Vlčka posílí tým už nyní nový konstruktér, další odborníky hledají.

„Čekáme, že rok 2019 bude obchodně úspěšný a že navážeme na letošek, který byl pro nás velkou výzvou. V letošním roce se nám podařilo otevřít stálou pobočku v Dubaji, kde tedy nyní máme stálé obchodní zastoupení. Tato pobočka v tuto chvíli tvoří velkou část našeho obratu a naši zástupci jsou aktivní v celé oblastí Středního východu,“ vysvětlil Vlček. Firma Kolektiv se snaží být aktivnější také na českém i středoevropském trhu. „Náš střednědobý plán počítá také s rozšířením na asijský trh, ale vše záleží na tom, jestli udržíme nynější tempo růstu,“ zmínil Vlček.

Největší tuzemský výrobce nápojového skla, společnost Crystalex CZ Nový Bor, plánuje pro rok 2019 zvýšení obratu na 1,2 miliardy korun. „Samozřejmě s přihlédnutím k odlišnostem jednotlivých oblastí, ať už se jedná o geopolitické vlivy, vlastní pozici na trhu či oborovou konkurenci,“ zmínil marketingový ředitel Radek Šulta.

Novoborský Crystalex, který exportuje svoji produkci do sedmi desítek zemí světa, má ambici proniknout na další zahraniční trhy, ale zároveň se hodlá více soustředit i na domácí trh. „Připravujeme střednědobou marketingovou strategii, která bude spočívat především ve zvýšení podílu prodejů pod vlastní značkou,“ řekl Šulta. Jak dále vysvětlil, přestože je na tom sklářský kolos z Nového Boru ekonomicky dobře, musí se stejně jako další firmy vyrovnat se zvyšováním cen energií, ale také s rostoucími personálními náklady.

„Máme připraveny různé akční plány, abychom tyto dopady eliminovali,“ prohlásil Šulta. Jako příklad uvedl generální opravu jedné z tavicích van, přičemž v jejím rámci bude jedna starší linka nahrazena novou zažehlovací technologií. Sklárna tak bude mít v provozu už tři moderní linky. „Tato technologie umožňuje výrobu náročnějšího sortimentu, a tak si vytvoříme podmínky pro zvýšení prodeje nových moderních souborů, jako jsou Viola, Sandra, Sophia nebo Turbulence,“ dodal Radek Šulta.