Zaostávat za zahraničními maloobchodními řetězci nechce česká firma JIP. V České Lípě na sídlišti Špičák ve středu otevřela další prodejnu v duchu zbrusu nového konceptu, který se kromě příjemného vzhledu s použitím přírodních materiálů obrací za nejnovějšími trendy v oblasti prodeje potravin. „Zaměřili jsme se mimo jiné hlavně na fresh,“ ukazuje vedoucí sítě prodejen JIP Milan Jezdinský na prosklené oddělení ovoce a zeleniny u vstupu do prodejny.

Zde jsou v přesných řadách vyskládaná jablka, saláty a mnoho dalších druhů ovoce a zeleniny. „Prostor je klimatizovaný, aby bylo zboží zvláště v letních měsících udržované a pro zákazníky co nejčerstvější,“ vysvětluje v jiných obchodech neobvyklý prvek Jezdinský. Nechybí ani dnes běžný úsek čerstvého pečiva.

Nová prodejna nabízí svěží design s důrazem na čerstvost produktů.Zdroj: Deník / Jelínek Jiří

Proti ostatním potravinovým řetězcům nová prodejna vyráží do útoku i s dalšími nadstandardními produkty, jedná se o zboží prodávané takzvaně „přes pult“. „Oproti prodejnám některých jiných řetězců nabízíme čerstvé masné a mléčné výrobky z obslužného úseku. Součástí prodejny je také teplý pult, kde si zákazníci mohou dát například párek v rohlíku, grilované kuře, za dobrou cenu nebo třeba čerstvou obloženou bagetu,“ podotýká Milan Jezdinský.

A zákazníci na to očividně slyší, v první den otevření byl o úsek s lahůdkami zájem zákazníků opravdu znatelný. „Jediná věc, která by mohla být problémem, je počet pokladen, zde jsme byli limitováni rozměrem prodejny, pokud ale bude třeba, jsme v případě potřeby připraveni rozmístění prodejny upravit a přidat další pokladnu,“ dodává Milan Jezdinský.

Českou rodinnou firmu JIP, založili bratři Jan a Ivo Plškovi v roce 1994, podnikat začali v roce 1995 jako drobní živnostníci. Bez zahraničního kapitálu se jim do dnešní doby podařilo vybudovat velkoobchodní a maloobchodní síť s celorepublikovým pokrytím.