Místní „sklářská lokálka" vozí přes léto turisty na trase Kamenický Šenov Česká Kamenice a nechává je zavzpomínat na sedmdesátá léta minulého století.Vnitřek vagonu připomíná díky dřevěným lavicím filmy pro pamětníky, kdy vlakem jezdili cestující s kufry na klíně. Vlak projíždí malebnou přírodou Lužických hor. Hodné cestující nechává dobrý strojvůdce většinou nahlédnout „pod pokličku" řízení vlaku a také jim dovolí, aby si zatroubili.

Vlak se od těch moderních v lecčem liší. Motor je například schovaný pod podlahou. V případě poruchy stačí, aby strojvůdce odklopil sedačky, tak se k motoru dá snadno dostat a pracovat na něm. Motor byl umístěn pod podlahou i kvůli vytápění. V zimě, když se odkryje sedačka, tak i od vypnutého motoru dovnitř sálá teplo a ve vlaku je tak příjemně i při minus dvaceti.