Výstava se koná jako jedna z kulturních akcí v rámci českého předsednictví EU pod záštitou velvyslankyně ČR v Srbsku Hany Hubáčkové.
Expozice se těší obrovskému zájmu veřejnosti a srbských médií, zprávy o ní přinesl i Český rozhlas a české deníky.

„Byla koncipována tak, aby návštěvníci získali co nejlepší představu o studiovém sklářském umění, jeho výtvarném potenciálu a široké škále používaných technik a technologií a zároveň se seznámili se špičkovými díly užitého umění, zejména v oblasti hutních technik z dílen elitních skláren, například Ajeto,“ popisuje kurátor Jaroslav Poslanecký z Fakulty umění a designu (FUD) Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem.

Zvláštní kapitolou je rozsáhlá část expozice věnovaná průmyslovému designu, zejména designovým kolekcím z produkce nejvýznamnějších výrobců (karlovarský Moser, Moravské sklárny Květná) spolupracujícími s osobnostmi jako Rony Plesl, Jiří Šuhájek, Jiří Rydlo, studiem Olgoj Chorchoj a dalšími. Na pomezí užitého umění a průmyslového designu jsou to pak kolekce studií Bystro Design a Ateliér Žampach.

Díky velkorysé koncepci je na výstavě více než stovka děl a kolekcí. „Podstatné je, že kromě akademické polohy expozice jde i o významnou prezentaci české sklářské produkce, která si klade za cíl napomoci exportu českého skla na balkánský trh a přesvědčit případné klienty, že i přes obtížnou ekonomickou situaci v oboru mají umělci a výrobci z ČR stále co nabídnout zejména zákazníkům, kteří žádají vysokou výtvarnou a technickou úroveň skla.

Kromě osvědčených jmen a značek výstava nabízí nové impulzy a svědčí o tom, že inovace a kreativita nadále zůstávají „poznávacími značkami“ české sklářské tvorby. Potěšující je velké zastoupení severočeských autorů, z nichž řada působí na sklářských školách,“ připomíná Jaroslav Polanecký.

Na výstavě se představila také řada Severočechů: Petr Menš, Dagmar Pánková, Leoš Smejkal, Petr Stacho, Jiří Šuhájek, Pavel Werner či sklárna Ajeto, kterou reprezentují Petr Novotný a Bořek Šípek.