Po obchvatu volali dlouho, pak začala stavba, ale rozhodnutím nového ministra dopravy z poloviny letošního srpna má být zastavena.
„Od doby, kdy jsem obdržela informaci o zastavení stavby obchvatu silnice I/9, se bohužel nic zásadního nezměnilo. Snad jen to, že stavbu okamžitě opustili stavbaři,“ uvedla starostka Hana Moudrá.

„Panu ministru Bártovi jsem neprodleně zaslala dopis vyjadřující hluboké znepokojení nad rozhodnutím ministerstva dopravy výstavbu obchvatu zastavit. Samozřejmě jsem se prostřednictvím sekretariátu snažila i o osobní kontakt s panem ministrem, avšak vzhledem k jeho pracovnímu vytížení se mi s ním nepodařilo spojit,“ pokračuje.

Ministru Bártovi starostka vysvětlila, že město je provozem po průtahu I/9 značně zatížené. „V důvěře v dlouhodobě avizovanou realizaci silničního obchvatu a s očekáváním zklidnění provozu na současné silnici I. třídy město Česká Lípa zahájilo investiční činnost na jižním okraji města v těsné blízkosti stávající trasy silnice I/9, kde nyní dokončuje novou lokalitu cca 45 rodinných domů.

V případě nerealizování silničního obchvatu České Lípy bude velmi problematické ochránit tuto novou obytnou lokalitu před hlukem a dalšími vlivy přetížené silnice I/9,“ citujeme z dopisu starostky.

Výjimka hygieny

Petr Skokan přidává další argumenty, především výjimku krajského hygienika. Současný průtah centrem města překračuje maximální povolené limity hluku. „Je třeba zajistit další měření exhalačních a hlukových limitů, které jsou na průtahu Českou Lípou dlouhodobě překračovány a obyvatelé našeho města jsou dlouhodobě vystaveni těmto zdraví škodlivým expozicím.“

Připomíná dále vysokou rozestavěnost, množství dopravních nehod na stávající I/9 a velmi hustý provoz.

Zastupitelé schválili, že se znovu obrátí na ministra dopravy a do dopisu doplní argumenty Petra Skokana. Ten si neodpustil malé rýpnutí: „Opakovaně nabízím, abyste překonala stranický odpor a využila možnosti lobovat přes poslance byť z Věcí veřejných, přeci jen se srdcem bijícím pro Českou Lípu, ve které stále žiji a jejíž budoucnost mi není lhostejná,“ napsal do dopisu starostce.

„Dopis adresovaný panu ministru Bártovi bude doplněn o podněty získané od pana poslance Skokana. Budu proto velice ráda, pokud u stranického kolegy bude za obchvat intervenovat i poslanec za Českou Lípu,“ reagovala Hana Moudrá.

Zde jsou argumenty Petra Skokana k rozestavěnosti mimoúrovňové křižovatky v Sosnové:

„Dobetonování, předepnutí a zainjektování dvou posledních polí (cca 45m z 300m) – bez těchto prací zkoroduje předpínací výztuž, která je již nainstalována. Pokud se nebude moci v těchto pracech pokračovat, vzniknou nemalé technické a finanční problémy s opětnou aktivací těchto předpínacích lan. Tato pole jsou podskružena (stále běží náklady na skruž a bednění) a je též vyrobena výztuž. Je nutné je dokončit pro zprůjezdnění větve sil. I/9 směr Praha.

Ochránit povrch mostovky proti korozi betonu provedením izolačního souvrství a tuto izolaci ochránit.

Dokončit a zprovoznit odvodnění mostu – volně stékající voda otvory pro odvodnění nebude padat a namrzat na objekty ležící pod tímto mostem. Pokud dojde v zimě k namrzání může vzniknout bezpečnostní problém v silniční i železniční dopravě.
Dokončit zábradlí (nutno i s římsami), nebo alespoň dodat a namontovat provizorní zábradlí – nutnost pro bezpečnost všech (i neoprávněně vniklých) osob pohybujících se na mostě.

Dokončit zásypy a přechodovou oblast za pražskou opěrou – nutnost zamezení koroze kotev předpínací výztuže, aktivování odvodňovacího systému na mostě a zamezení zatékání vody k založení pražské opěry a zemního násypového tělesa.
Větev silnice I/9 směr Praha je nutné dokončit (dosud se obousměrně jezdí po nedokončené větvi směr Česká Lípa) z důvodu bezpečnosti silničního provozu.

Provoz na větvi směr Česká Lípa je na pokraji únosnosti.

Větev silnice I/9 směr Česká Lípa je nutné z důvodu bezpečnosti provozu dokončit vrchní živičné kryty a dopravní značení. Zamezit vnikání vody do násypu (stabilita zemního tělesa se zhorší a bude po čase nutná jeho oprava) dokončením odvodňovacího systému.

Chodníky k autobusovým zastávkám dokončit z důvodu bezpečnosti pohybu chodců podél i přes sil. I/9. Pro dokončení chodníků je také potřeba dokončit zárubní zeď podél železniční trati.“

ČTĚTE TAKÉ:

OBRAZEM: Práce na obchvatu České Lípy končí

Stavbu obchvatu zarazil ministr