Letos obdarovali pořadatele mezinárodního hudebního festivalu klasické hudby Pražské jaro.

„Oba artefakty mají určitou spojitost v použití dílů ze skleněných válců, ale jejich zpracování je jiné," řekl Pavel Danys. Jak dodal, na hudebním artefaktu se podílelo 13 sklářských odborníků a mistrů. Dominantní barvou je modrá, jako barva Pražského jara, a vedle hutní a brusičské práce tu byly použity na dekorování rytina a pískování.

„Příprava trvala několik měsíců, ale na dokončení zbývalo jen několik dní. Dlouho se například nedařilo vyfoukat válec s modrým povrchem. Výsledek byl ale úžasný a vše se stihlo včas," dodal Danys.

Dílo, které vznikalo na huti sklárny Egermann, předal autor tento týden v Obecním domě v Praze do rukou ředitele festivalu Romana Bělora. „Jsem potěšen, že na nás myslí i skláři v severních Čechách, je to nádherné dílo a stane se součástí našich sbírek," řekl Bělor při slavnosti.

Na akci byli přítomni i někteří sklářští novoborští mistři, společně se pak všichni setkali i v Rudolfinu na jednom z koncertů Pražského jara ve Dvořákově síni.