Projekt Česká Lípa v době koronavirové epidemie vznikl na podnět Multikulturního centra a jeho patronem se stala pedagožka Veronika Radová. Ta mapu založila a postarala se o technické záležitosti. „Mapu aktualizujeme průběžně. Každý týden máme s jejími tvůrci on-line schůzku. Snažíme se hlídat navzájem, aby informace byly aktuální, a doplňujeme i nová místa,“ přiblížila vznik projektu učitelka 2. stupně Petra Slámová.
Tým čítá osm členů, jedná se o žákyně osmých a devátých ročníků. Učitelé jsou garanty projektu. „Mapu mohou využít občané České Lípy. Získají přehledné informace o otvírací době důležitých míst ve městě. Zatím máme jen minimum sledujících, ale věříme, že budou přibývat a naše mise dojde k naplnění,“ podotkla Veronika Radová. Mapu zájemci najdou na mapotic.com/ ceska-lipa-v-dobe-koronavirove-epidemie-1.
Projekt vznikal v rámci on-line výuky. Její podmínky oproti klasickému vyučování jsou specifické, ale umožňuje kontakt učitele s žáky. „Nastavuje dětem jistý řád, který je potřebný a vede děti k zodpovědnosti za svou práci,“ připomněl ředitel ZŠ Partyzánská Karel Minařík.
„On-line výuka zároveň pomáhá zvládnut situaci samotným rodičům. Pedagogové museli během krátké doby přejít na zcela odlišný způsob práce, což je vedlo k intenzivnímu sebevzdělávání. Potvrdím to, co tvrdí jiní – školy už nebudou nikdy takové, jaké byly před touto situací,“ doplnil ředitel Minařík.
Ve škole Partyzánská se nesetkali se stížnostmi rodičů na neúměrně zatěžování dětí domácími úkoly. „Myslím si, že se strhla jistá mediální hysterie, ale klíčové je v této situaci aktivně s rodiči komunikovat, proto jsme také pro rodiče žáků ze 2. stupně svolali on-line třídní schůzky, na kterých jsme jim vysvětlili, jak bude výuka probíhat, jaké jsou naše představy a nároky. Chtěli jsme vědět, jaké obtíže překonávají oni,“ osvětlil Minařík.
Podle slov ředitele předběžně počítají s tím, že jejich škola se pro první stupeň otevře 25. května, a intenzivně se na to připravují. „Osobně nepočítám se zahájením výuky pro 2. stupeň. Závazné ale pro mě bude stanovisko ministerstva zdravotnictví a ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Musím ale přiznat, že nastavený postup je pro mě nepřehledný a komplikovaný, přikláněl bych se k jasnému stanovisku. Buď otevřít pro všechny, nebo nechat školy uzavřené a soustředit se v maximální míře na kvalitu distančního vzdělávání,“ poznamenal ředitel Základní školy Partyzánská.