Projekt Česká Lípa v době koronavirové epidemie vznikl na podnět Multikulturního centra a jeho patronem se stala pedagožka Veronika Radová. Ta mapu založila a postarala se o technické záležitosti. „Mapu aktualizujeme průběžně. Každý týden máme s jejími tvůrci on-line schůzku. Snažíme se hlídat navzájem, aby informace byly aktuální, a doplňujeme i nová místa,“ přiblížila vznik projektu učitelka 2. stupně Petra Slámová.

KD Crystal.
Kultura v regionu zamrzla. Pořadatelé ruší tradiční akce

Tým čítá osm členů, jedná se o žákyně osmých a devátých ročníků. Učitelé jsou garanty projektu. „Mapu mohou využít občané České Lípy. Získají přehledné informace o otvírací době důležitých míst ve městě. Zatím máme jen minimum sledujících, ale věříme, že budou přibývat a naše mise dojde k naplnění,“ podotkla Veronika Radová. Mapu zájemci najdou na mapotic.com/ ceska-lipa-v-dobe-koronavirove-epidemie-1.

Partyzánka vytvořila originální mapu.Zdroj: archiv

Projekt vznikal v rámci on-line výuky. Její podmínky oproti klasickému vyučování jsou specifické, ale umožňuje kontakt učitele s žáky. „Nastavuje dětem jistý řád, který je potřebný a vede děti k zodpovědnosti za svou práci,“ připomněl ředitel ZŠ Partyzánská Karel Minařík.

„On-line výuka zároveň pomáhá zvládnut situaci samotným rodičům. Pedagogové museli během krátké doby přejít na zcela odlišný způsob práce, což je vedlo k intenzivnímu sebevzdělávání. Potvrdím to, co tvrdí jiní – školy už nebudou nikdy takové, jaké byly před touto situací,“ doplnil ředitel Minařík.

Na mezinárodní tábor pro děti z dětských domovů se do Hamru sjíždějí děti z pěti evropských zemí.
Nad tábory dál visí otazník. Organizátoři pokračují v přípravách

Ve škole Partyzánská se nesetkali se stížnostmi rodičů na neúměrně zatěžování dětí domácími úkoly. „Myslím si, že se strhla jistá mediální hysterie, ale klíčové je v této situaci aktivně s rodiči komunikovat, proto jsme také pro rodiče žáků ze 2. stupně svolali on-line třídní schůzky, na kterých jsme jim vysvětlili, jak bude výuka probíhat, jaké jsou naše představy a nároky. Chtěli jsme vědět, jaké obtíže překonávají oni,“ osvětlil Minařík.

Podle slov ředitele předběžně počítají s tím, že jejich škola se pro první stupeň otevře 25. května, a intenzivně se na to připravují. „Osobně nepočítám se zahájením výuky pro 2. stupeň. Závazné ale pro mě bude stanovisko ministerstva zdravotnictví a ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Musím ale přiznat, že nastavený postup je pro mě nepřehledný a komplikovaný, přikláněl bych se k jasnému stanovisku. Buď otevřít pro všechny, nebo nechat školy uzavřené a soustředit se v maximální míře na kvalitu distančního vzdělávání,“ poznamenal ředitel Základní školy Partyzánská.