Kolem budoucnosti městské autobusové dopravy v České Lípě je stále nejasno. Usilovně leč neefektivně se vedení radnice snaží přimět Vett k tomu, aby přestal městskou dopravu provozovat.
„Nemáme zájem o další jednání a požadujeme, aby vaše společnost provozování MAD pro zbývající část roku 2007 co nejrychleji ukončila,“ píše starostka Hana Moudrá.
Dále ujišťuje, že výpověď smlouvy v této chvíli dát nehodlá. „Smlouva je pouze rámcová a bez realizačního dodatku prakticky nemá právní závaznost,“ pokračuje starostka. „Společnost Vett má z titulu rámcové smlouvy přednostní nikoliv však výlučné právo na provozování MAD až do roku 2013,“ vysvětluje Hana Moudrá. To ale podmiňuje tím, že budou levnější než konkurenční dopravci.
Společnost Vett trvá na svém: smlouvu neporušili a budou v České Lípě jezdit dál.
Město také zažalovalo provozovatele o 51 milionů korun, které ale již vyplatilo na zálohách. Spor může zřejmě dál kulminovat.

„Uplatnili jsme vůči městu pohledávku za rok 2005, kterou schválilo zastupitelstvo. Další pohledávku za rok 2006 jsme městu také zaslali, ale dosud nemáme žádnou reakci,“ řekla ředitelka firmy Vett Eva Homolková.
Uvádí dále, že město firmě dluží i zálohu 10 mil. za letošní rok. „Dostali jsme zálohu na leden a únor, ačkoliv smlouva říká, že se zálohy budou vyplácet kvartálně,“ podivuje se ředitelka. V červnu pak obdrželi 700 tisíc. přes dvojí upozornění, že další zálohu nedostanou.
„Pohledávku ve výši 51 mil. Kč, kterou za společností evidujeme, jsme uplatnili soudní cestou,“ uvádí starostka. Zeptali jsme se, na základě čeho má město částku v pohledávkách a zda v tomto případě nejde o zkreslování hospodářského výsledku. Na tento dotaz odpověděla mluvčí radnice Kateřina Amrichová: „Je jednáno standardním způsobem. Nejedná se o zkreslování hospodářského výsledku.“
Hana Moudrá také ujistila, že ukončení provozu MAD nebudou považovat za porušení smlouvy či za důvod pro výpověď.