Mikroregion nechal zpracovat projektovou dokumentaci na úsek Osečná – Noviny pod Ralskem po Průrvu. „Projekt na cyklomagistrálu jsme zadali projektantům v létě 2009. Nejvíce jsme se zapotili s vydáním územního rozhodnutí a následně stavebního povolení. Liberecký kraj nám vyšel vstříc a rozhodl, že stavební povolení může vydat jeden dopravní stavební úřad v České Lípě. Trasa cyklomagistrály totiž spadá pod dva správní obvody – pod Českou Lípu a Liberec a jednat na dvou místech by byla komplikace,“ uvedl Jiří Hauzer, starosta Osečné.
Stráž pod Ralskem chtěla původně řešit cyklomagistrálu na svém území samostatně, ale nakonec se s Osečnou dohodla, že spojí síly a projekt podají společně s okolními obcemi prostřednictvím mikroregionu. „Myslím, že jsme se rozhodli správně,“ říká starostka Stráže Věra Bradáčová.
„Práce v týmu se nám osvědčila, jsem ráda, že se nám se starosty okolních obcí podařilo dotáhnout projekt a podat žádost o dotaci,“ dodala.
Spokojený je také starosta z Hamru na Jezeře Milan Dvořák. „V územním řízení jsme hledali optimální řešení při vedení trasy cyklomagistrály. Nakonec jsme vyhověli i požadavkům na ochranu životního prostředí. Sami máme zájem přírodu chránit,“ doplnil starosta Hamru na Jezeře.
Pokud by se to podařilo a projekt by byl podpořen, vznikla by ucelená část Zelené cyklomagistrály Ploučnice z Osečné přes Hamr na Jezeře, Stráž pod Ralskem a Noviny pod Ralskem po Průrvu v celkové délce 15,188 kilometrů.