Její zákazníci se občas neobejdou bez toho, aby zakázku museli kvůli rozměrům nebo hmotnosti přivézt autem. Vzhledem k místu musí respektovat, že nemohou u sklenářství zastavit kdykoliv. Mají vymezenou dobu od 17. do 13. hodiny.

„Převážně zákazníci problémy nemají. Přijedou v době, kterou stanovil městský úřad, naloží, případně vyloží věci a záhy odjedou. Stejně tak tomu bylo i před týdnem v případě pana Vomáčky,“ řekla Radomila Kopecká.

Mezi její zákazníky patří, respektive jím byl, i kravařský starosta Vít Vomáčka. Ten před týdnem přijel v půl dvanácté do sklenářství a v jeho blízkosti zaparkoval. Netrvalo dlouho a u obchodu se objevilo auto městské policie s blikajícím majáčkem.

Výsledkem byla pokuta, kterou starosta Vomáčka zaplatil. „V uvedeném rozmezí je vjezd do klidové zóny povolen, ale to platí pro dopravní obsluhu. Dotyčný zákazník se dopustil několika přestupků, mimo jiné vjel do pěší zóny či porušil zákaz stání. Vše je zaznamenáno na kamerovém systému,“ řekl k tomu ředitel Městské policie Česká Lípa Lubomír Mery.

Šel až do dílny

Tím aktivita strážníků městské policie neskončila. Zhruba půl hodiny po odjezdu jak Víta Vomáčky tak i strážníků, se v obchodě opět objevil strážník. „Legitimoval moji zaměstnankyni ve spojitosti s uvedenou událostí. Dokonce šel až do dílny, aby si ověřil, jakou zakázku u nás pan Vomáčka má,“ popsala Radomila Kopecká.

„Šel tam na můj pokyn, aby ověřil, zda pan Vomáčka skutečně ve sklenářství byl,“ vysvětlil Lubomír Mery.

Na celou událost již starosta Vít Vomáčka reagoval otevřeným dopisem v Českolipském deníku 24. února. V něm poděkoval podnikatelce za dosavadní služby a rozloučil se s ní. Po zkušenosti z minulého týdne bude raději jezdit jinam.

„Respektuji a chápu, že město chce mít klidovou zónu, kde nebudou auta. Ale když, a v dnešní době obzvlášť, nebudou mít zákazníci možnost dojet si autem až k obchodu, můžu ho zavřít,“ doplnila Kopecká.

„Směřovala jsem na město hodně žádostí, nikdy se však nesetkaly s kladnou odezvou,“ pokračovala. Ta má přitom s městskou policií dobré zkušenosti. V případě akutních zakázek jí vyšli vstříc, když zákazník přijel mimo vymezený čas. Nechci si na někoho stěžovat. Vím, že zaměstnávám „jen“ pět lidí a v porovnání například s velkou továrnou jsem nevýznamná podnikatelka. Jen mi jde o trochu lidské slušnosti a shovívavosti,“ dodala Kopecká.