Ve vzdělávacím programu JA Studentská firma se od začátku školního roku učí podnikavosti – za pololetí stihli založit reálnou společnost, řídí její finance, propagaci i obchod. Nyní mladí byznysmeni dosáhli dalšího úspěchu. Logo a promo video jejich studentské firmy odborníci zvolili za nejlepší v regionu.

První místo získali v soutěži JA Top Logo studenti z Obchodní akademie a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky v Liberci. Jejich firma FROLLY se věnuje výrobě a prodeji rolek ze sušeného ovoce.První místo získali v soutěži JA Top Logo studenti z Obchodní akademie a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky v Liberci. Jejich firma FROLLY se věnuje výrobě a prodeji rolek ze sušeného ovoce.Zdroj: Ondřej Špryňar

Nejlepší firemní logo vymysleli středoškoláci z Obchodní akademie a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky v Liberci. Jejich firma FROLLY se věnuje výrobě a prodeji rolek ze sušeného ovoce.

Na druhém místě v soutěži JA Top Logo skončili studenti z Gymnázia v Mimoni, kteří v rámci své firmy Café luna prodávají nápoje a sladké i slané domácí občerstvení. Logo od Jaroslavy Krejčové.Na druhém místě v soutěži JA Top Logo skončili studenti z Gymnázia v Mimoni, kteří v rámci své firmy Café luna prodávají nápoje a sladké i slané domácí občerstvení. Logo od Jaroslavy Krejčové.Zdroj: Jaroslava KrejčováNa druhém místě v soutěži JA Top Logo skončili studenti z Gymnázia v Mimoni, kteří v rámci své firmy Café luna prodávají nápoje a sladké i slané domácí občerstvení, třetí příčku obsadili podnikavci opět z mimoňského gymnázia, tentokrát s firmou FITMIX zaměřenou na prodej zdravých potravin.

Úkolem studentů bylo graficky ztvárnit logo své firmy a natočit krátké reklamní video o produktu či službě, kterou nabízí. „Soutěž JA Top Logo je oblíbeným zpestřením celoročního vzdělávacího programu JA Studentská firma pro středoškoláky od 15 do 19 let. Díky programu studenti zažívají všechna úskalí opravdového byznysu. Přímo v praxi přivykají týmové spolupráci, zodpovědnosti a dalším dovednostem, které si žádá pracovní trh,“ popsal Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech, jejíž programy na podporu podnikavosti v současnosti využívají tisíce českých škol.

Třetí příčku obsadili podnikavci opět z mimoňského gymnázia, tentokrát s firmou FITMIX zaměřenou na prodej zdravých potravin.Třetí příčku obsadili podnikavci opět z mimoňského gymnázia, tentokrát s firmou FITMIX zaměřenou na prodej zdravých potravin.Zdroj: Jaroslava KrejčováCílem soutěže JA Top Logo je seznámit studenty se základy marketingu – aby pochopili náležitosti chytlavého loga firmy a přemýšleli, jak ideálně oslovit svou cílovou skupinu ve 30sekundovém spotu. Do čtvrtého ročníku dvoukolové soutěže se přihlásilo celkem 195 studentských týmů z celé České republiky, což je meziroční nárůst o 38 procent. Nejprve se studentské firmy poměřily v rámci kraje. Nyní čeká regionální vítěze národní finále (6. února) v renomované reklamní agentuře McCANN Prague.

Markétka musí od mala intenzivně cvičit.
Zlaté srdce naděje. Aukce obrazu českolipské malířky pomůže malé Markétce

„Školní rok 2023/24 dal vzniknout celkem 336 novým JA Studentským firmám a z nich téměř dvě třetiny využily možnosti soutěžit v JA Top Logo. Hodně studentských týmů má ve svých řadách členy se zájmem o grafický design a tvorbu videí, pro které je soutěž příležitostí, jak vyniknout a získat zpětnou vazbu od odborníků z praxe. Kromě nabitých zkušeností budou všichni finalisté a jejich pedagogové odměněni cenami partnerů soutěže,“ uvedl Martin Smrž.

První kolo JA Top Logo se uskutečnilo pod záštitou Libereckého kraje a s pomocí profesionálů z místních firem a institucí v rolích porotců. „Do soutěže se zapojily desítky dobrovolných mentorů, kteří poskytli studentům svá hodnocení, co se jim povedlo a co by mohli naopak ještě zlepšit. Novinkou letošního ročníku byla navíc kategorie Cena veřejnosti, kdy mohli pro své favority veřejně hlasovat také uživatelé facebooku,“ dodal Martin Smrž.

(s využitím tiskové zprávy)