Inspiroval se samotným závodem. Pohár je ve spodní části široký tak, jak je široké startovní pole. Zhruba ve středu už se to pole profiluje, čemuž odpovídá zúžení trofeje. „Z toho se pak krystalizují možní vítězové. Ale vítěz může být jen jeden, a to symbolizuje nejvyšší bod trofeje,“ okomentoval trofej Peter Olah.

Hlavní motivy 108. ročníku Tour de France jsou příroda, ekologie a čistá energie. Tomu odpovídá i dekorace vítězného poháru. „Pro letošní ročník jsem čerpal inspiraci z přírody. Dekor letošní trofeje připomíná stébla trávy či květiny vyrůstající na poháru. Trofeji propůjčují vysloveně přírodní, téměř femininní charakter,“ dodal Olah.

Elegantní trofeje jsou vyrobené z jednoho kusu ručně foukaného a následně broušeného křišťálového skla. Každá trofej váží téměř čtyři kilogramy a je vysoká přes šedesát centimetrů. Vyfoukání a precizní ruční vybroušení cen zabralo sklářům stovky hodin práce. Každý kus je tvořený ostře řezanými precizními brusy, které na rotačním tvaru evokují krystalickou formu. Na finální opracování některých komponentů potřebuje mistr brusič až tři týdny.

„Dřina, pot, zároveň také vášeň a chuť překonat obrovské výzvy. To spojuje sklářství a cyklistiku. Jsme rádi, že můžeme celému světu ukázat, jak české značky dokážou inspirovat svět společně a propojit moderní design, tradiční řemeslo a sport,“ zdůraznil majitel a prezident Lasvitu Leon Jakimič.

Trofej od sklářské společnosti kromě vítězů nejslavnějšího cyklistického závodu světa Tour de France v minulosti získala i řada světových tenisových špiček jako například Rafael Nadal nebo Andy Murray, vítězové prestižního tenisového turnaje Mubadala World Tennis Championship v Abú Zabí. Skleněnou trofej získají také příští olympijští medailisté z her v Tokiu nebo tenistky na WTA Livesport Prague Open.