S každým ročním obdobím udeří obchodníci na zákazníky s nepřeberným množstvím nejrůznějších slev a schránky se plní letáky s akčními cenami. Každý obchodník je rád, když mu ve skladu přestane zabírat místo loňská kolekce oblečení. Peníze leží a místo zabírá mnohdy velké množství zboží k zimním radovánkám tam, kde by si měly hovět například sportovní potřeby pro ryze letní radovánky.

„Jakmile jsou slevy, jdu nakupovat,“ řekla Karla Pfaznerová z České Lípy a pokračuje: „Obvykle se mi to vyplatí, když kupuji třeba na jaře oblečení už na zimu. Jen nesmím přibrat.“

První si vybírají

„Jako každý rok, tak i letos připravujeme pro naše zákazníky letní výprodej. Výprodej se týká letního sortimentu,“ sdělila Kateřina Havlíková z marketingového oddělení společnosti Hervis Sport a móda s tím, že zákazníci, kteří přijdou dříve, budou mít větší možnost výběru jak velikostí, tak i jednotlivých modelů a barev.

Například v polovině června odstartovali letní výprodeje ve společnosti Sportissimo. Nejen oni nyní nabízí slevy až padesát procent a na vybraném zboží i vyšší. Samozřejmě, že rapidní snížení cen se v tomto období týká i sportovních potřeb. A tak se na paškál marketingových odborníků dostala i nejrůznější obuv nebo i jiný sezónní sortiment.

„Se slevou lze nyní zakoupit vybrané kopačky, trekovou a volnočasovou obuv, in line brusle a tenisové vybavení i textil,“ sdělila Eva Kopečková, marketing manažer společnosti Sportissimo s tím, že například sleva tenisové rakety může být až dva tisíce korun.

Zlevňuje se všude

U oblečení, jak sportovního tak společenského, lze předpokládat letní slevy s ohledem na loňské modely, případně na roční období. Co ale mohou v tomto ohledu nabídnout obchody, které nemají specializaci na určitý druh zboží?

„Naše společnost nabízí a bude v následujících týdnech nabízet, jako každý, rok mimořádné slevy na vybraný sortiment. Tento sortiment bude všestranný a cenově atraktivní pro naše zákazníky,“ upozornil tiskový mluvčí společnosti Kaufland Michael Šperl. Pokud chcete ušetřit, pak se vyplatí sledovat aktuální nabídku. Na druhou stranu, ruku na srdce, kdo z nás pravidelně listuje letáky, které každý den nachází ve schránce.

Samostatnou kapitolou jsou dovolené a zájezdy. Tady se vyplatí počkat na zájezd, kterému se i u nás v Čechách říká Last Minute, nebo chcete-li na poslední chvíli. Ceny dovolených u cestovních kanceláří padají doslova každým dnem s ohledem na nadcházející čas dovolených, a pokud máte možnost vybrat si v zaměstnání flexibilně dovolenou, počkejte. Bývá to třicet až padesát procent a záleží na tom, kolik ještě zbývá volných míst, a jak je daleko do odletu.

Vyplatí se počkat

„Někdy se vyplatí čekat, jindy je výběr minimální a není z čeho vybírat,“ prozradila jednatelka českolipské cestovní kanceláře Royal Tour Iva Píchová a pokračuje: „Například zájezd do Egypta, který jsem prodala jeden den s odletem druhý den, byl levnější o celých padesát procent.“

Podle slov Ivy Píchové, slevy v nadcházející sezoně nebudou v takové míře, jako loni s tím, že navíc v prvním prázdninovém týdnu jsou dny volna, které cenu u zájezdů zvyšují, jelikož je to nejžádanější termín v roce.

K nejčastějším destinacím v rámci nákupu last minute patří Egypt a Řecko. Menší poptávka je, podle Ivy Píchové, po Chorvatsku a Tunisku. Natrefit na slevu padesát procent, pokud kupujete zájezd do zahraničí, chce trochu štěstí a sledovat nejen aktuální nabídky u místních cestovních kanceláří, ale i na internetu, kde se vše mění doslova z minuty na minutu. A rovněž nezapomenout, že slevy se skutečně liší podle času i destinace.

„Nedávno jsem prodávala poznávací zájezd do Černé hory a cena klesla opravdu jen o pět set korun, ale klienti měli zájem právě o tuto destinaci. Měli málo času a řešili to na poslední chvíli,“ dodala Iva Píchová.

Tomáš Mařas