Ještě ale na začátku tohoto týdne řidiči používali objízdnou trasu vedenou přímo obcí Sosnová. Obrovské množství aut, které tudy projíždělo, vadilo místní radnici. Její zástupci se obrátili na odbor dopravy Libereckého kraje.

„Minulý týden hned v pondělí zasedla rada obce a konstatovala, že objížďka vedená Sosnovou není dobrá z hlediska ekologické zátěže a bezpečnosti lidí. Vyvolali jsme jednání s krajem, který velmi rychle zareagoval,“ uvádí místostarosta Sosnové Jaromír Antoš.

„Měli jsme výhrady, že jsme nebyli v prvním kole účastníky řízení. Kraj zareagoval v souladu s našimi potřebami, našlo se řešení, které nepůsobí zásadní komplikace na silnici I/9,“ komentuje místostarosta. Dodává, že místní lidé budou jezdit přes Sosnovou, ale šlo především o to, aby tudy neprojížděly kamiony a nákladní auta.

„Navíc komunikace navazující na hlavní tah na Ramši není na provoz nákladních aut stavěná a během uzavírky by ji těžká auta zničila,“ míní Jaromír Antoš.

„Na základě podnětu obce nebude objížďka vedena přes Sosnovou, ale byl zajištěn střídavý provoz v jednom směru. po stávající silnici I. třídy, který bude řízen semafory. Nebude tak docházet k dopravním komplikacím – zácpám,“ potvrdil mluvčí krajského úřadu Jiří Langer.

Po obchvatu devadesátkou

Semafory budou na tomto místě do konce září letošního roku. Pro autobusy hromadné dopravy s původní zastávkou na silnici I/9 – Sosnová - je doprava vedena po náhradní trase po silnici III/2601, s náhradní zastávkou Sosnová, otočka v obou směrech.

Obchvat České Lípy, jehož součástí je i křižovatka u Sosnové, bude deset kilometrů dlouhý a povede mimo intravilán České Lípy. Dokončený by měl být kolem roku 2016 a celá stavba bude stát kolem pěti miliard korun. Vloni byla dokončená první část obchvatu – křižovatka u Okrouhlé. Obchvat bude vznikat ve čtyřech etapách, druhá je právě mimoúrovňová křižovatka u Sosnové.

„Součástí stavby bude i doprovodná komunikace do průmyslové zóny, která bude obsluhovat výrobní závody, případně po ní budou jezdit autobusy městské dopravy. Po obchvatu se bude jezdit rychlostí devadesát kilometrů za hodinu,“ doplnil Josef Jeníček, ředitel ŘSD Liberec.