Od prosince ji mají i v Prysku na Českolipsku. Poštu převzala obec. Lidé ji najdou na stejném místě v budově obecního úřadu. Služby jsou stejné jako u České pošty, lidé mohu na pobočce vyřídit všechny běžné služby včetně bankovních. Prodloužili ale pracovní dobu. „Funguje to lépe," řekl starosta Jan Sviták.

Pošta fungovala v pronajatých prostorách v budově obecního úřadu. V posledních letech ale nebyli podle starosty s fungováním pošty v Prysku příliš spokojeni.

„Střídali se tam pracovníci a měnila se pracovní doba, a tak lidé často raději jezdili jinam," popsal situaci. Navíc pracovnice, která na obecním úřadu pracuje na částečný úvazek, v minulosti na poště pracovala a agendu zná. „Proto nám připadalo jako dobré řešení poštu převzít," řekl starosta. Provoz pošty obec prodloužila, ráno je otevřena už od 07:30 a lidé to vítají.

V celém Česku převedla loni Česká pošta na smluvní partnery 149 poboček, jejich počet se tak zvýšil na 239. Nejvíc jich přibylo na jižní Moravě a ve středních Čechách. Pošta si od projektu slibuje finanční úspory v řádu stovek milionů korun i možnost, jak zachovat rozsah poštovní sítě. Podnik plánuje mít v budoucnu jen zhruba 700 vlastních provozoven a 2500 Pošt Partner, sdělil mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Pošta Partner se od běžné poštovní pobočky liší jen tím, že ji provozuje někdo jiný většinou obec nebo místní obchodník.

Pošta Partner poskytuje všechny základní služby, jako je příjem a výdej listovních a balíkových zásilek, příjem a výplatu poštovních poukázek, vybrané bankovní služby, výplatu důchodů, SIPO, prodej poštovních cenin a zboží nebo kolkových známek. Lidé si tam ale mohou podle Vitíka také online dobít předplacenou SIM kartu, koupit los nebo dálniční známku.