Firma tu chce postavit haly na výrobu a skladování lisovaných a obráběných dílů pro automobilový průmysl. Firma, která patří mezi významné subdodavatele mladoboleslavské Škody Auto, dosud sídlí v malé vsi Čtveřín u Turnova, kousek od dálnice na Mladou Boleslav a Prahu.

„Nemáme se tam už kam rozvíjet. Proto hledáme nové místo, kde budeme moci postavit novou fabriku. Do té bychom chtěli přestěhovat většinu výroby, pouze vývoj si chceme ponechat v domovském závodě," uvedl na jednání zastupitelů v Ralsku majitel firmy Oldřich Vlček.

Hlučná výroba

Firma má v Ralsku zájem o část pozemku, který leží nalevo od silnice z Kuřívod k oboře Židlov. Pro výrobu a sklady tu chce firma zabrat 300 krát 167 metrů. Investovat tu chce po etapách v průběhu několika let. Celkovou investici odhaduje na půl miliardy korun.

Pozemek, o který má zájem, leží stranou od obydlené části Kuřívod, protože výroba kovových komponent je velmi hlučná. Zaměstnanci musí pracovat s klapkami na uších.

Automobilky odebírají až 90 procent objemu výroby firmy. Kromě Škodovky spolupracuje KV Final, kterou rodina Vlčkových založila už krátce po sametové revoluci, také s automobilkami Bentley, Audi nebo Volkswagen.

„Kvůli vysoké nezaměstnanosti bychom takovou výrobu u nás uvítali," řekl Miroslav Králík, starosta Ralska. Firma je připravená lidem z Ralska nabídnout solidní pracovní zázemí. „Průměrný plat je u nás 24 800 korun, nejnižší plat je sedmnáct tisíc, ale máme ve firmě i lidi, kteří si vydělají sedmdesát tisíc korun měsíčně," lákal Vlček.

Ralsko by prodejem pozemku získalo přes půldruhého milionu korun. Firma by si ale musela ještě zaplatit také pyrotechnickou asanaci dotčeného místa. „I tak je to příznivější cena než u jiné lokality, o kterou jsme se zajímali a kde bychom museli platit vysoký poplatek za to, že jde o ornou půdu," dodal Vlček.