Co s tím? Jít ho vrátit. Lidé by si v každém případě měli uschovat originální obal či krabici, tu obchodník často vyžaduje zpátky a jestliže ji člověk nemá, může mít se svou žádostí o výměnu či vrácení smůlu. Samozřejmostí je mít u sebe doklad o zakoupení zboží. S výměnou také není dobré meškat, někteří obchodníci na ni mají lhůtu do dvou týdnů, kdy je možné vrátit zboží bez udání důvodů.

Podobná situace je u internetových obchodů. Tady je ze zákona možné zakoupené zboží do 14 dnů vrátit, a také bez udání důvodů. Jenomže i to má háček – ani internetoví obchodníci nepřijímají zpět DVD, CD, počítačové hry a podobné dárky, u kterých byl porušen originální obal. V mnoha obchodech nelze také vrátit kosmetiku, potraviny, knihy, spodní prádlo nebo poškozené zboží.

Komplikovaná situace je, pokud lidé koupí dárek v zahraničí. V tom případě je dobré prostudovat záruční podmínky i to, zda existuje lhůta odstoupení od smlouvy a zda jde dárky vrátit či vyměnit. Jen hrstka výrobců přes svá servisní střediska v cizině poskytuje záruku ve všech zemích světa.