Výluku si vyžádaly práce při modernizaci nádraží v České Lípě, opravy přejezdů mezi Českou Lípou a Stružnicí a oprava železničního mostu mezi Stružnicí a Horní Policí.

Náhradní autobusová doprava měla přestat vozit cestující mezi Lípou a Benešovem nad Ploučnicí už minulý pátek. Práce se ale protáhly a s nimi i výluka. „Při odkrývání podloží jsme zjistili, že má jinou skladbu oproti původnímu projektu, tudíž jsme některé technologie museli přepracovat," říká Ondřej Svatoň, mluvčí společnosti Skanska, která provádí modernizaci železniční stanice Česká Lípa.

„Menší zdržení jsme také nabrali při čištění štěrkového lože při čekání na vhodné povětrnostní podmínky. Vlaky by po trati měly znovu začít jezdit dnes," dodává Svatoň.

Podle informací Českých drah (ČD) by výluka měla skončit v pátek v půl šesté odpoledne. „Vzhledem k tomu, že termín ukončení je pouze předpokládaný, doporučujeme se před případnou cestou informovat o aktuální situaci v tomto úseku na webových stránkách Českých drah na stránce Omezení provozu v ČR, případně dotazem na zákaznické lince 221 111 122," uvádí Jiří Holub, systémový specialista Českých drah.

Modernizace a rekonstrukce železničního nádraží v České Lípě a navazujících úseků ve směrech na Děčín, Jedlovou, Liberec a Bakov umožní zvýšit rychlost vlaků až na 120 km/h. Instalací nového zabezpečovacího zařízení se navíc zvýší bezpečnost železničního provozu nejen ve stanici samotné, ale i na okolních tratích.