Muži na fotkách vystupují odhalení do půl pasu v nejrůznějších sexy pózách. Důležitým prvkem na všech snímcích je samozřejmě technika, pomocí které hasiči zachraňují lidem majetek a někdy také život. Kalendář má podle hasičů sloužit zejména k propagaci zákupské jednotky.

„Každý z kluků nafotil několik snímků, které potom donesli domů manželkám a přítelkyním k cenzuře,“ řekl Zdeněk Homza ml., velitel Jednotky sdružení dobrovolných hasičů Zákupy.

Inspiraci k vytvoření kalendáře načerpali zákupští požárníci u kolegyň z Českého Dubu. Zrealizovat ho jim ale trvalo tři roky. Až letos v létě za nimi přišel fotograf Lochman s nápadem, jak by mohly snímky vypadat. Nafotil proto s jedním z místních hasičů u něj doma zkušební fotku, kterou potom ukázal všem. Nápad jednomyslně prošel.

„Kalendář jsme fotili v létě uvnitř naší hasičárny. I když bylo tenkrát celkem deštivo, všem bylo vedro. Proto nás nemuseli ani moc líčit, abychom se leskli potem,“ upřesnil Zdeněk Homza ml.

Focení probíhalo zcela profesionálně, se světly i make-upem a trvalo několik dní. Někomu zabralo pózování jen několik minut, jiní strávili před objektivem fotoaparátu třeba i hodinu a půl. Fotograf hasiče zaostřil v několika pózách, a potom jim dal na výběr, která fotka se jim líbí nejvíc.

„Ze začátku focení jsme byli trošku nervózní, ale brzy to z nás spadlo. Potom to bylo i docela únavné, když to někomu trvalo dlouho a museli jsme čekat,“ podotkl Homza ml.

Nebyl na prodej

Když byl kalendář hotový, pořídili hasiči 200 výtisků. Výrobu celého nákladu financovali ze sponzorských darů. Ke konci roku už jim zbylo jen několik kusů. Rozdali je svým rodinám, několik výtisků dostalo město, vedení hasičského záchranného sboru v Liberci nebo například firma IAC, jež sídlí v Zákupech.

„Kalendář jsme neprodávali, posloužil čistě jako propagační materiál. Chtěli jsme o sobě dát vědět a ukázat lidem, že když nezasahujeme, stále vyvíjíme určitou činnost. Nezahálíme a umíme se bavit,“ řekl starosta sdružení dobrovolných hasičů v Zákupech Zdeněk Homza st.