První návrh se realizace nedočkal, osud druhého, za nějž radnice zaplatila 300 tisíc, je také nejistý.
Z ankety, kterou Deník uskutečnil na svých webových stránkách, plyne, že lidé buď městskou hromadnou dopravu nevyužívají, anebo s ní nejsou spokojeni. Na tento fakt ale poukazoval návrh optimalizace už v roce 2003.
Nový plán zlepšení má řadu nedostatků. Upozornil na ně Ondřej Fábera ze Společnosti pro veřejnou dopravu: „Ještě před zahájením provozu musí být upravena obratiště, prodlouženy krátké časy na konečných pro vyrovnání zpoždění. Je třeba také zvážit využití mikrobusů na některých velmi obsazených spojích,“ uvedl Ondřej Fábera.
Jak potvrdila ředitelka firmy Vett Eva Homolková, firma má zájem dále městskou dopravu provozovat. „Naším cílem je službu zefektivnit a využít co nejlépe finanční prostředky,“ podotkl místostarosta Jan Stejskal. Jednání ale zatím k ničemu nedospěla.
Pokud se obě srany nedohodnou, může v krajním případě dojít i k tomu, že Česká Lípa bude od Nového roku bez hromadné dopravy. O tomto tématu budeme diskutovat během Dne s Deníkem dnes odpoledne na českolipském náměstí s odpovědnými lidmi.